مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۷:۱۷
۰ نفر

گروه دانش و سلامت: در اجلاس وزرای آموزش عالی کشورهای اسلامی که در خارطوم پایتخت سودان برگزار شد، دکتر فریدون عزیزی، رئیس پژوهشکده علوم غدد درون‌ریز و متابولیسم دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی، به عنوان دانشمند برتر ایرانی به انتخاب پایگاه استنادی جهان اسلام معرفی شد.

به گزارش همشهری بررسی‌ها نشان داد که در کشور ایران، در بین تمامی علوم، اعم از پزشکی و غیرپزشکی، دکتر فریدون عزیزی، بالاترین میزان تولیدات علمی را در بین دانشمندان ایرانی داشته است.دکتر فریدون عزیزی در این‌باره اظهار داشت: پایگاه استنادی جهان اسلام که تولید علم و مقالات دانشمندان جهان اسلام را مورد بررسی قرار می‌دهد، امسال هم مانند چند سال گذشته یک فهرست از 10دانشمند برتر در جهان اسلام را به‌ویژه از میان دانشمندان ایرانی انتخاب کرد. وی افزود: این روند بسیار خوبی است، زیرا هم تولید علم با مراکز و کشورهای دیگر در منطقه مقایسه می‌شود و هم در میان دانشمندان ایرانی از افرادی که در تولید علم سهم بیشتری داشتند تقدیر می‌شود.

براساس این گزارش تعداد مقالات و کتاب‌هایی که وی منتشر کرده، طی 30سال گذشته به 1006 اثر رسیده است. دکتر عزیزی با اشاره به تلاش برای کاربردی کردن تحقیقات علمی در کشور گفت: اکنون تولید علم در ایران به‌قدری سریع پیش می‌رود که از رتبه پنجاهم یا شصتم به جایگاه هفدهم در بعضی از پایگاه‌ها و حدود هجدهم یا نوزدهم در برخی دیگر رسیده‌ایم. وی تأکید کرد: اما قطعا آنچه مورد انتظار محققان و سیاستگذاران علم هست تنها تولید و انتشار مقاله نیست بلکه مقالات بایستی کاربردی و نتیجه‌بخش بوده و نتایجی را نیز در پی داشته باشد. براساس این گزارش، این رده‌بندی در سایت این پایگاه به نشانی www. isc. gov. ir قابل دسترسی است.

کد خبر 204027
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دانش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز