دوشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۶:۵۴
۰ نفر

گروه حوادث: 250ایستگاه نوروزی پلیس در پایتخت دایر می‌شود.

ساجدی نیا

سردار حسین ساجدی‌نیا فرمانده انتظامی تهران با اعلام این خبر درباره تمهیدات نوروزی پلیس پایتخت گفت: اول فروردین‌ماه سال جدید تا 15فروردین گشت‌های پلیس کنترل امنیت و نظم و انضباط پایتخت را بر عهده دارند. همچنین در این راستا مرکز فوریت‌های پلیسی 110 بدون تعطیلی آماده خدمت رسانی به شهروندان است.

وی با بیان اینکه 150ایستگاه پلیس از قبل وجود داشت و در این ایام نیز 250ایستگاه پلیس برای برقراری هرچه بیشتر نظم و امنیت در پایتخت مستقر خواهد شد، گفت: به‌دلیل آغاز خریدهای نوروزی از امروز سه‌شنبه تعداد نیروهای پلیس افزایش خواهد یافت به‌گونه‌ای که مردم در مراکز خرید حضور این افراد را احساس خواهند کرد. ساجدی‌نیا با بیان اینکه از نوروز به‌دلیل افزایش حجم سفرهای نوروزی پایانه‌ها نیز تحت پوشش و مراقبت مأموران پلیس قرار می‌گیرد، گفت:

مأموران در پایانه‌ها حضور خواهند داشت تا از وقوع جرائمی همچون سرقت پیشگیری کنند. وی در ادامه از اجرایی شدن طرح تشدید مراقبت از سازمان‌ها، وزارتخانه‌ها و بانک‌ها در ایام نوروز خبر داد و گفت: گشت‌های پلیس مرتبا در ایام نوروز در اطراف این بخش‌ها گشتزنی می‌کنند. فرمانده انتظامی تهران در ادامه با اشاره به شناسایی مجرمان از زندان آزاد شده که پرونده‌های سنگینی داشته‌اند، گفت: این افراد در طول تعطیلات نوروز تحت نظارت کامل پلیس خواهند بود؛

همچنین از مقام قضایی درخواست کرده‌ایم که با مرخصی مجرمانی که جرائم سنگینی دارند به‌ویژه سارقان، موافقت نشود. وی از طرح مشترک پلیس پیشگیری و پلیس آگاهی برای دستگیری سارقان حرفه‌ای که از زندان مرخصی گرفته‌ اما مجددا مراجعت نکرده‌اند خبر داد و گفت: همچنین در طول تعطیلات تمام کلانتری‌ها باز و آماده خدمت رسانی به مردم هستند. ساجدی‌نیا همچنین افزود:

اسباب‌کشی از اول تا 15فروردین ممنوع است مگر آنکه مجوز از سوی کلانتری محل صادر شود. وی همچنین با بیان اینکه در این مدت اراذل و اوباش شناسنامه دار شده و سارقان نیز شناسایی شده‌اند از اجرایی شدن مرحله دوازدهم طرح برخورد با اراذل و اوباش پایتخت خبر داد و گفت:با افراد شناسنامه داری که در چهارشنبه‌سوری دخالت داشته‌ باشند نیز به‌شدت برخورد خواهد شد. وی افزود: از ابتدای سال‌جاری در حدود 1500 نفر از اراذل و اوباش توسط پلیس جمع‌آوری شده‌اند.

کد خبر 204023
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز