همشهری آنلاین: سخنان روز یک شنبه علی اکبر صالحی، وزیر امور خارجه کشورمان در خصوص رفع تدریجی تحریم‌ها بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های عربی داشت.

بازتاب سخنان صالحی

ایسنا در این باره گزارش داد: روزنامه‌ الریاض چاپ عربستان با انتشار خبری با عنوان "صالحی انتظار دارد رفع تحریم‌ها علیه ایران تدریجا آغاز شود" نوشت: وزیر خارجه ایران در حاشیه حضور در همایش معاونین و فرماندهان مرزبانی گفت که ایران هرگز اجازه تشدید تحریم‌ها علیه خود را نخواهد داد و از امروز به بعد شاهد رفع تدریجی تحریم‌های اعمالی خواهیم بود.

شبکه لیبانون فایلز لبنان هم در خبری با عنوان "صالحی شروع رفع تحریم‌ها علیه ایران را انتظار دارد" اعلام کرد که وزیر امور خارجه ایران انتظار دارد که از امروز تحریم‌های تحمیلی علیه کشورش به تدریج رفع شود.

این شبکه با اشاره به سخنان صالحی بیان کرد که طی سه دهه‌ گذشته ایران توانسته است فشارها علیه خود را کاهش داده و با اعتمادسازی و سیاست‌های پخته از پیامدهای منفی بکاهد.

روزنامه‌ الحیات هم در تیتری مشابه نوشت: وزیر امور خارجه ایران از شروع رفع تدریجی تحریم‌ها علیه ایران خبر داد و این در حالی است که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسراییل معتقد است که مذاکرات میان ایران و 1+5 بر سر برنامه‌ هسته‌یی ایران، به تهران فرصت بیشتری برای ساخت "بمب" را می‌دهد.

این روزنامه به نقل از صالحی ادامه داد: ایران هرگز اجازه نخواهد داد که تحریم‌ها علیه آن تشدید شود. ما از امروز شاهد لغو تدریجی تحریم‌ها خواهیم بود.

خبرگزاری لبنان نیز با انعکاس سخنان صالحی به نقل از وی تاکید کرد که ایران هرگز اجازه نخواهد داد که تحریم‌ها علیه آن تشدید شود.

در همین حال روزنامه‌ کویتی القبس در تیتری با عنوان "صالحی: شاهد رفع تدریجی تحریم‌ها خواهیم بود" نوشت: ایران اعلام کرده که انتظار دارد تحریم‌های اعمالی علیه آن تدریجا رفع شود و این در حالی است که اسراییل اعلام کرد که تهران در مذاکراتش با قدرت‌های بزرگ به دنبال به دست آوردن فرصت است.

روزنامه‌ الجریده عربستان هم در خبری با عنوان"تهران: شاهد لغو تدریجی تحریم ها خواهیم بود" آورده است: با وجود آماده شدن مجلس سنای آمریکا برای ارائه بسته جدید تحریم‌های اقتصادی علیه ایران ، علی اکبر صالحی، وزیر خارجه ایران اعلام کرد که نه تنها تحریم‌های جدیدی علیه کشورش اعمال نخواهد شد بلکه تحریمهای فعلی هم تدریجا لغو خواهد شد.

این روزنامه افزود: بعد از فضای مثبتی که هفته گذشته در دور اخیر گفت‌وگوهای ایران و 1+5 در آلماتی قزاقستان حاکم شد ، صالحی پیش‌بینی کرد از ابتدای روز گذشته تحریم‌ها علیه کشورش به صورت تدریجی لغو شود.

روزنامه‌ القدس العربی چاپ لندن نیز در تیتری مشابه به سخنان صالحی درباره لغو تحریم‌ها پرداخت.

کد خبر 204008
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز