دوشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۱ - ۰۷:۳۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: رادمن بعد از سفرش به کره‌شمالی گفت رهبر این کشور تنها خواهان یک چیز است و آن تماسی از سوی باراک اوباما است.

kim jung un-denis radman

دنیس رادمن،بسکتبالیست پیشین این بی ای که به‌تازگی طی سفری به کره‌شمالی با رهبر این کشور دیدار کرد، در اظهاراتی ضمن دفاع از سفر خود به پیونگ‌یانگ تاکید کرد که "کیم جونگ اون" به دنبال جنگ نیست بلکه تنها خواهان یک چیز است و آن تماسی از سوی باراک اوباما است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران،  ستاره پیشین لیگ بسکتبال آمریکا مشهورترین آمریکایی است که با کیم جونگ اون، رهبر کره‌شمالی دیدار کرده است.

این سفر که از سوی او و با همراهی چند تن از اعضای یک تیم بسکتبال آمریکایی انجام شد، در حالی صورت گرفت که تنش‌ها میان آمریکا- کره‌شمالی به دنبال آزمایش هسته‌ای پیونگ‌یانگ بالا گرفته است.

در همین حال دنیس رادمن در مصاحبه‌ای با شبکه خبری ای.بی.سی در پاسخ به سوالی درخصوص سابقه حقوق بشری کیم جونگ اون، گفت: من یک دیپلمات نیستم.

او افزود: من به دنبال بخشش برای او نیستم و در برابر کارهایی که او انجام داده، چشم خود را نمی بندم. اما از سوی دیگر رادمن تاکید کرد که کیم جونگ اون اکنون یک دوست است.

دنیس گفت کیم جونگ اون به او گفته است: من نمی خواهم با کسی بجنگم.

 رادمن، کیم جونگ اون را بسیار متواضع و در عین حال بسیار قدرتمند خواند.

این بسکتبالیست سابق آمریکایی تاکید کرد: رهبر کره‌شمالی عاشق قدرت است. او عاشق کنترل کردن است.

اما از طرف دیگر این بسکتبالیست آمریکایی تاکید کرد که "دیپلماسی بسکتبالی" می‌تواند راهی برای برطرف کردن اختلاف میان واشنگتن و پیونگ‌یانگ باشد.

رادمن گفت: رهبر کره‌شمالی عاشق بسکتبال است و من هم گفتم که اوباما نیز عاشق بسکتبال است. بیایید هم اکنون از این نقطه مشترک کار خود را شروع کنیم.

تصاویری که از دنیس رادمن و رهبر کره‌شمالی حین تماشای بازی بسکتبال منتشر شد، نشان داد که رادمن در کنار کیم جونگ اون می‌خندد و دست می‌زند.

رادمن در جریان مصاحبه‌ خود تصریح کرد که سن رهبر کره‌شمالی 28 سال است.

او در پاسخ به سوالی در خصوص اردوگاه‌های کار اجباری زندانیان در کره‌شمالی پاسخ داد: ما نیز همین کار را در کشور خود انجام می دهیم.

رادمن اضافه کرد که سفرش بیش از یک نمایش تبلیغاتی بوده‌است.

این بسکتبالیست پیشین آمریکا افزود: آن‌چه که من انجام دادم، یک اقدام تاریخی بود. می‌خواهم بازگردم و یک کار را انجام دهم و آن فهم بیشتر این است که چه اتفاقی واقعا رخ می‌دهد.

او در پایان مصاحبه خود گفت: از من متنفر نباشید.

کد خبر 203926
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مجامع‌ جهانی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز