همشهری آنلاین: رهبر یکی از احزاب پیروز در انتخابات پارلمانی ایتالیا پیش‌بینی کرد که کشورش طی شش ماه آتی با اضمحلال سیاسی روبه‌رو شود.

بپه گریلو رهبر جنبش پنج ستاره ایتالیا

به گزارش ایسنا، بپه گریلو، رهبر جنبش پنج ستاره ایتالیا که حزبش توانست یکی احزاب پیروز در انتخابات پارلمانی اخیر ایتالیا شود، در مصاحبه با مجله فوکوس چاپ آلمان گفت که سیستم سیاسی کشورش در آینده‌ای نزدیک سقوط می‌کند.

وی گفت: سیستم سیاسی حاکم بر ایتالیا طی شش ماه آتی قادر نخواهد بود که حقوق بخش‌های دولتی و همین طور مستمری‌ها را بپردازد و شش ماه آتی نقطه پایان احزاب و سیستم سیاسی ایتالیاست.

این سیاستمدار ایتالیایی در ادامه گفت که باید فکری به حال بدهی‌های دولتی در ایتالیا کرد. وی افزود: ما تحت فشار یورو نیستیم بلکه بدهی‌های ماست که به ما فشار وارد می‌کند.

بپه گریلو در ادامه افزود: اگر سقف مالیات‌ها به 100 میلیارد یورو در سال برسد، ما می‌میریم. اگر شرایط تغییر نکند ایتالیا حوزه یورو را ترک و به لیره برمی‌گردد.

رییس جنبش پنج ستاره ایتالیا همچنین تاکید کرد که وی نه با پی‌یر لوئیچی برسانی، رییس حزب چپ میانه و نه با سیلویو برلوسکنی، رییس حزب راست میانه ائتلاف تشکیل نخواهد داد.

وی همچنین با برشمردن پیش‌شرط هایی همچون تغییر فوری قانون انتخابات گفت که در صورتی که دولت‌های مدنظر برسانی و برلوسکنی چنین تغییراتی را بپذیرند، ما نیز از این دولت حمایت می‌کنیم.

گریلو در عین حال گفت: اما آن‌ها هیچ‌گاه چنین چیزی را نخواهند پذیرفت.

وی همچنین در مصاحبه دیگری با اشاره به اینکه پیر اشتاین بروک، یکی از سیاستمداران سوسیال دموکرات آلمان، وی و برلوسکنی را دلقک خوانده بود، گفت: من کمدین هستم اما دلقلک، خیر!

وی همچنین ضمن استقبال از لغو برنامه دیدار رییس جمهوری ایتالیا که به آلمان سفر کرده است با این سیاستمدار آلمانی گفت: خوشحالم که تحت حمایت رییس جمهوری کشورم هستم.

جنبش پنج ستاره بپه گریلو توانست در انتخابات پارلمانی اخیر ایتالیا 5/ 25 درصد آراء را به خود اختصاص دهد. در انتخابات پارلمانی روزهای گذشته ایتالیا سه حزب این کشور یعنی جنبش پنج ستاره به رهبری بپه گریلو، ائتلاف چپ میانه به رهبری لوئیجی برسانی و ائتلاف راست میانه سیلویو برلوسکنی بدون کسب اکثریت لازم کرسی‌هایی را در سنا و مجلس نمایندگان به خود اختصاص دادند.

کد خبر 203849
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز