همشهری آنلاین: نارسایی و تنش میان نیروهای نظامی آلمان و ترکیه در محل استقرار موشک‌های پاتریوت بالاگرفته است.

patriot missile in turkey

مسئول پارلمانی آلمان در امور نظامی پس از سفر به ترکیه در گزارشی به وجود این نارسایی‌ها اشاره‌کرده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران به نقل از روزنامه‌ آلمانی "زود دویچه"، هلموت کونیگزهاوس، نماینده پارلمانی آلمان در امورنظامی، پس از سفر به ترکیه و بازدید از شرایط سربازان آلمانی در این کشور، در گزارشی همکاری نیروهای آلمانی مستقر در ترکیه با مقامات این کشور را "عمدتا مساله‌دار" خوانده است.

در گزارش هلموت کونیگزهاوس آمده است که ارتش ترکیه به‌طور منظم و برنامه‌ریزی شده از هرگونه ارتباط سربازان آلمانی مستقر در ترکیه با مردم و سربازان این کشور جلوگیری می‌کند و کسانی که به این امر توجه نکنند تنبیه می‌شوند.

گفته می‌شود یک فرمانده ترکیه یکی از کارمندان بخش بهداشتی ارتش آلمان را که می‌خواسته یکی از همکاران ترک خود را در یک بیمارستان نظامی ملاقات کند، از پایگاه بیرون کرده‌است.

سربازان آلمان همچنین بر طبق برنامه‌ای که به آنها داده شده تنها اجازه تردد در مرکز استان "قهرمان‌ماراش" را دارند و هرگونه رفت‌و‌آمدی خارج از این محدوده ممنوع است.

هلموت کونیگزهاوس، در گزارش خود همچنین شرایط بهداشتی در پایگاه ارتش آلمان را "تحمل‌ناپذیر" توصیف کرده است.

در گزارش او آمده که قارچ بعضی دیوارهای محل زندگی سربازان آلمانی را گرفته است.کونیگز‌هاوس همچنین گفته سربازان ترکیه سگ‌های ولگرد را  به ضرب گلوله کمی‌کشند، اما لاشه آنها جمع‌آوری نمی‌شود.

در گزارش کونیگزهاوس همچنین به توالت‌های مرکز استقرار سربازان آلمان در قهرمان‌ماراش اشاره شده که بسیار کثیف و نامناسب هستند.

به گزارش دویچه وله، در این گزارش همچنین آمده است که به هنگام دیدار توماس دمزیه، وزیر دفاع آلمان، در روزهای پایانی فوریه سال جاری از پایگاه سربازان آلمان در غرب ترکیه، فرمانده ترک این پایگاه دستور داده پرچم‌های آلمان که در این محل در اهتزاز بودند، جمع‌آوری شوند.

این فرمانده گفته است که این پایگاه به ترکیه تعلق دارد و هیچ کشوری حق ندارد پرچم خود را در آن به اهتزاز درآورد.

برخورد یک نظامی جوان ارتش آلمان با یک ژنرال ارتش ترکیه نیز کمی قبل از ورود وزیر دفاع آلمان به پایگاه یکی دیگر از نکات موجود در گزارش هلموت کونیگزهاوس است.

موضع رسمی ترکیه این است که این سرباز آلمانی می‌خواسته برای تسهیل حرکت کاروان خودروهای وزیر دفاع آلمان خیابانی را ببندد و در همین ارتباط جلوی خودروی یک افسر ارتش ترکیه را هم گرفته و بحث این دو به هل‌دادن نظامی آلمان از طرف افسر ترک منجر شده است.

سربازان ارتش آلمان اما درهمین مورد گفته‌اند افسر ترک که به شدت عصبانی بوده به این سرباز زن آلمانی حمله کرده و اگر دیگر نظامیان آلمان در محل حضور نداشتند کار بالا می‌گرفت. گفته می‌شود در پی این درگیری سرباز آلمانی زخمی شده و آثار جراحت‌ها از طرف یک پزشک ثبت شده است.

موشک‌های پاتریوت آلمان از دهم بهمن در شهر قهرمان ماراش ترکیه، که حدود ۱۰۰ کیلومتر با مرز سوریه فاصله دارد، مستقر شده‌اند. دولت آلمان در چارچوب ماموریت ناتو، ۲۴۰ سرباز به ترکیه فرستاده است.

وظیفه این واحدها دفاع از خاک ترکیه در برابر حملات موشکی احتمالی از سوی ارتش سوریه است. این ماموریت در راستای استقرار سیستم دفاع موشکی پاتریوت با مشارکت هلند و آمریکا انجام‌می‌شود.

ترکیه و سوریه حدود ۹۰۰ کیلومتر مرز مشترک دارند و ناتو این تصمیم را به درخواست رجب طیب اردوغان، نخست‌وزیر ترکیه، پس از آن گرفت که پنج غیرنظامی ترک در حملات مرزی دو کشور کشته شدند.

 

کد خبر 203796
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز