گروه شهری: معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران با اعلام اینکه سال 91طلایی‌ترین سال متروی تهران از ابتدای آغاز ساخت مترو در پایتخت تا‌کنون بوده، گفت: در این سال هفت کیلومتر از بخش میانی خط سه مترو به بهره‌برداری رسیده و 12کیلومتر از بخش جنوبی این خط نیز آماده شده که تا قبل از تابستان سال آینده مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

متروی تهران

سید جعفر تشکری هاشمی با اشاره به اضافه شدن 19قطار جدید مترو در قالب 91واگن یک طبقه و 24واگن دو طبقه در سال 91به شبکه متروی تهران، اظهار کرد: با افزودن این قطارها، روزانه 445هزار مسافر به ظرفیت مترو اضافه شد و امسال برای نخستین‌بار رکورد جابه‌جایی متروی تهران از مرز سه میلیون سفر در روز عبور کرد. معاون شهردار تهران با اعلام اینکه در سال تولید ملی بیشترین تولید واگن مترو در داخل کشور را داشته‌ایم، تصریح کرد:

به‌زودی واگن‌های جدید نیز وارد خطوط مترو خواهند شد و به‌رغم بی‌‌مهری‌های صورت گرفته توانسته‌ایم فاینانس خط چهار مترو را اجرایی کنیم. وی با بیان اینکه عملیات اجرایی خطوط سه و چهار مترو به‌منظور تکمیل ایستگاه‌های باقیمانده این خطوط به‌صورت دو شیفت و با تمام سرعت و ظرفیت در دست انجام است، اضافه کرد: همزمان با این خط، عملیات احداث خطوط شش و هفت مترو نیز با استفاده از سه دستگاه پیشرفته حفاری تونل مترو موسوم به TBM در حال انجام است که شش کیلومتر از تونل خط شش مترو و 11کیلومتر از تونل خط هفت مترو نیز ساخته شده است.

تشکری هاشمی درباره موضوع اعتبارات متروی پایتخت اظهار کرد: مانند هر سال امسال نیز مترو همچنان از اعتبارات عمرانی بی‌‌بهره مانده و یک ریال اعتبار عمرانی دریافت نکرده، ضمن اینکه 90درصد یارانه بلیت مترو نیز تا‌کنون پرداخت نشده است، این درحالی است که به‌گفته معاون حمل ونقل و ترافیک، با تدابیر اندیشیده شده از سوی مدیریت شهری نه‌تنها ساخت‌وساز ایستگاه‌ها و خطوط مترو متوقف نشد بلکه با جدیت ادامه یافت و سال 91را به طلایی‌ترین سال متروی تهران تبدیل کرد.

17هزار تاکسی فرسوده

معاون ترافیک شهردار تهران همچنین با اشاره به‌وجود 17هزار تاکسی فرسوده در پایتخت گفت: متأسفانه حتی یک دستگاه تاکسی فرسوده نیز امسال از رده خارج نشده است. تشکری هاشمی با اشاره به اینکه در بخش تاکسیرانی یکی از مهم‌ترین مسائل، نوسازی ناوگان در سال‌جاری بود، افزود: به‌دلیل آشفته‌بازار قیمت خودرو و سایر مسائل ایجاد شده مشکل تاکسی‌های فرسوده تهران حل نشده که امیدواریم هرچه سریع‌تر دولت تدبیری اتخاذ کند تا انتظار رانندگان تاکسی‌های فرسوده برای دریافت تاکسی جایگزین به اتمام برسد و تاکسی با قیمت واقعی در اختیار رانندگان قرار گیرد. وی همچنین از اجرای طرح بشارت خبر داد و گفت: براساس این طرح شهرداری تهران با کمک منابع خود خدمات ویژه‌ای به رانندگان تاکسی ارائه می‌کند.

کد خبر 203760
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز