همشهری آنلاین: ما آمادگی داریم هر کمکی بکنیم تا خونریزی در سوریه متوقف شود.

وزیر امور خارجه کشورمان در حاشیه اجلاس ائتلاف تمدن‌ها در وین با بان کی مون دیدار کرد.

به گزارش ایسنا، علی‌اکبر صالحی در این دیدار اظهار کرد: ما آمادگی داریم از طریق ابزارهای بین‌المللی مورد توافق طرفین برای رفع نگرانی‌های هسته‌یی کشورمان اقدام کنیم لکن به رسمیت شناختن حق ما از طرف مقابل خیلی مهم خواهد بود.

وزیر خارجه کشورمان همچنین تنها راه حل بحران سوریه را انجام گفت‌وگوهای بین مخالفین و موافقین دانست و اعلام کرد: ما آمادگی داریم تا هر کمکی بکنیم تا خونریزی در سوریه متوقف شود.

صالحی در مورد تحولات منطقه‌ای بیان کرد: ثبات و امنیت منطقه‌ای برای ما بسیار اهمیت دارد و جمهوری اسلامی ایران به تمامیت ارضی همه کشورها احترام می‌گذارد و در رابطه با بحرین نیز گفت‌وگوهای جدی بین مخالفین و دولت را مفید دانسته و توصیه می‌کند.

دبیرکل سازمان ملل متحد نیز در این ملاقات با اشاره به نقش مهم ایران در گفت‌وگوی تمدن‌ها، از شرکت صالحی در این اجلاس که زیر نظر سازمان ملل برگزار می‌شود، تشکر کرد.

بان کی مون با تقدیر از حمایت کشورمان از تلاش‌های اخضر ابراهیمی، از روند گفت‌وگوهای سیاسی و اعلام آمادگی مخالفین و دولت برای شرکت در آن استقبال کرد.

وی با تاکید مجدد بر حق استفاده صلح‌آمیز ایران از دانش هسته‌یی، خواستار سرعت بیشتر مذاکرات ایران و 1+5 شد و خوشبینی خود را از این مذاکرات اعلام کرد.

کد خبر 203635
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز