همشهری آنلاین: انجمن معماران نوین ایران برای حمایت و کمک به جامعه معماری ایران و با رویکردی نو در توجه به این رشته فعالیت خود را آغاز کرد.

معماری

به گزارش ایسنا، انجمن معماران نوین ایران که با تلاش دکتر منصور فلامکی از چهره‌های ماندگار ایران و چند تن از پیشگامان معماری ایران شکل گرفته است، تلاش دارد تا با ارائه مباحث علمی در معماری و کتب و نشریات این رشته در بالا برای سطح معماری ایران فعالیت کند.

منصور فلامکی از چهره‌های ماندگار ایران در گفت وگو با ایسنا اظهار داشت: متاسفانه حدود 450 دانشکده معماری ایران در سال‌های اخیر از آموزش‌های روزمره و پژوهش‌های نه چندان قابل استفاده بهره برده‌اند که به ترفیع معماری در ایران کمک چندانی نکرده‌اند.

به همین خاطر تلاش کردیم تا انجمن معماران نوین ایران را با رویکردی جدید و نو پایه‌گذاری کنیم.

وی افزود: از حدود 42 سال پیش تلاش کردم تا به کمک همکاران خودم بیایم و با جدیت و جامعیت بیشتری فعالیت در این رشته را دنبال کنیم و کارهای بیشتر و نافع‌تری را انجام دهیم.

این چهره ماندگار ایران با بیان اینکه، البته در حال حاضر بودجه خیلی زیادی نداریم، خاطر نشان کرد: البته مقدمات لازم انجام شده و وزارت علوم نیز حمایت کرده و در این حرکت با ما همراه شد.

فلامکی همچنین از تدوین یک طرح جامع برای اعتبار بخشی علمی به این انجمن خبر داد و گفت: با رویکرد خود تلاش داریم تا فارغ التحصیلان در رشته‌های معماری و شهرسازی از کشور خارج نشوند.

وی فعالیت انجمن معماران نوین ایران را در دو شاخه عنوان کرد: در بخش آموزش تلاش داریم از بالاترین چهره‌های کشور برای تدریس و ارائه مطالب آموزشی برای فارغ التحصیلان استفاده کنیم.

در بخش مکتوب نیز با ارائه مطالب در قالب کتب و نشریات فعالیت خود را ادامه می‌دهیم.

فلامکی ابراز امیدواری کرد، مرکز پژوهشی تا سال آینده و با کمک وزارت علوم دایر شود.

انجمن معماران نوین ایران با تلاش تعدادی از بزرگان معماری ایران و وزارت علوم و تحقیقات آغاز به کار کرده است.

 

کد خبر 203331

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز