گروه اقتصادی: تاکید دولت بر بازنگری در قیمت خودروهای داخلی موجب توقف فروش نقدی و اعلام قیمت‌های جدید محصولات ایران‌خودرو و سایپا با کاهش حداقل پنج تا هفت درصدی تا فردا شده است.

اظهارات اخیر رئیس جمهوری در زمینه اجحاف شرکت‌های خودروسازی به مردم و زمزمه‌های تغییر مدیران خودروساز کشور و جنب و جوش مدیران شرکت‌های خودروسازی و رایزنی برای جست‌وجوی راهکارهای کاهش قیمت موجب سیر نزولی قیمت خودرو در حاشیه بازار شده و با انتظار مشتریان برای اعلام قیمت‌های جدید، زمزمه‌های کاهش رسمی چهار تا 20‌درصدی قیمت خودروهای داخلی از طریق کاهش هزینه‌های تولید به گوش می‌رسد.

الزامات وزارت صنعت موجب تشکیل کمیته‌های بازنگری قیمت در شرکت‌های خودروسازی شده و از چند روز پیش فروش نقدی خودروهای داخلی برای بازنگری قیمت‌های قبلی و اعلام قیمت‌های جدید تا فردا متوقف شده است. با این روند روز گذشته محسن صالحی‌نیا، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز از عرضه 170هزار خودرو تولید داخل در اسفند ماه و آغاز روند کاهشی قیمت‌ها در بازار خبر داده و اعلام کرده است، برنامه‌ریزی برای تولید و عرضه 100 هزار دستگاه خودرو در ایران‌خودرو و 70 هزار دستگاه از سوی سایپا صورت گرفته‌است.

بازنگری تعرفه واردات خودرو

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز از جلسه فوق‌العاده کمیسیون ماده یک برای بازنگری در تعرفه واردات خودرو خبر داده و اعلام کرده است، وزیر صنعت، معدن و تجارت، سازمان حمایت را مکلف کرده تا با نگاه حمایت از مصرف‌کننده و در راستای اجرای دستور رئیس جمهوری، بررسی‌های خود برای کاهش قیمت خودرو را در اسرع وقت انجام دهد.

حمید صافدل افزود: کمیسیون ماده یک می‌تواند جلسه فوق‌العاده‌ای تشکیل دهد و برای کاهش تعرفه واردات خودرو با محوریت کار کارشناسی سازمان حمایت و تأیید نهایی اعضای این کمیسیون تصمیم‌گیری کند.این در حالی است که کیومرث کرمانشاهی، معاون کل سازمان توسعه تجارت به فارس گفت: هنوز هیچ درخواست رسمی یا کتبی برای کاهش تعرفه واردات خودرو دریافت نکرده‌ایم، البته ما هم اخباری را مبنی بر این مسائل از طرف شورای رقابت یا نمایندگان مجلس شنیده‌ایم.

کد خبر 203246
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز