عباس تربن: ساعت تیک‌تاک می‌کند... قلبت تاپ‌تاپ می‌زند... حالا چی می‌شود؟ اگر نتوانی از پس مشکلت بربیایی، چه؟ اگر اوضاع بدتر بشود، چه‌طور؟

هفته‌نامه‌ی همشهری دوچرخه شماره‌ی690

همه‌ی ما این لحظات ناخوشایند را تجربه کرده‌ایم؛ لحظه‌هایی که نگرانی و استرس همه‌ی وجودمان را فرا گرفته. این مطلب نکاتی به شما یاد می‌دهد تا با نگرانی‌هایتان بهتر کنار بیایید و مشکلاتتان را با خونسردی حل کنید.

مشکلت را بشناس

برای این ناراحتی که یک راننده‌ی احمق موقع ردشدن از خط عابر برایت بوق کشدار زده یا به‌خاطر این‌که باید امروز سر کلاس کنفرانس بدهی؟ بنشین و فکر کن که چه چیزی آزارت می‌دهد و مشکلت دقیقاً چیست. حتی اگر امکان تغییر منبع مشکل را نداری، باید قدرت واکنش نشان دادن در برابرش را داشته باشی.

قبل از فاش‌کردن، فکر کن

به دوستت تلفن کن یا حضوری مشکلت را با او درمیان بگذار. این‌کار می‌تواند موجب آرامشت شود. اما خیلی هم برای این‌کار عجله نکن و قبلش کمی به مشکلت فکر کن و بگذار در ذهنت ته‌نشین شود. گذشته از دردسرهای ناشی از در میان گذاشتن مشکلات با دیگران، گاهی هم‌دردی بیش از حد دوستان فقط استرست را بیش‌تر می‌کند.

انرژی‌ات را آزاد کن

یک کار فیزیکی سنگین مثل ورزش انجام بده تا هورمون‌هایت به حالت تعادل دربیایند. بعدش هم یک موسیقی آرامش‌بخش خیلی می‌چسبد.

نفس بکش

نفس عمیق بکش، پنج ثانیه نفست را نگه دار و بعد به‌آرامی و در عرض پنج ثانیه، نفس را از راه دهان بیرون بده. این‌کار را آن‌قدر ادامه بده تا به آرامش نسبی برسی. نگاه‌کردن به یک چیز مثبت مثل یک منظره‌ی زیبا هم می‌تواند مفید باشد. در ضمن سعی کن از منبع نگرانی فاصله بگیری و خودت را در فضای کم‌تنشی قرار دهی.

واقع‌بین باش

اگر مشکلت به‌طور کامل از کنترلت خارج شده است و کاری از دستت برنمی‌آید، دست از نگرانی بردار. اگر تلاش‌هایت نتیجه‌ی خیلی خوبی نداد، ناامید نشو. به‌یاد داشته باش که همیشه همه‌ی هدف‌ها به‌طور کامل به‌دست نمی‌آیند. در این‌جور مواقع خوب است که توقعت را با دنیای واقعی هماهنگ کنی.

هفته‌نامه‌ی همشهری دوچرخه شماره‌ی690

کد خبر 203244
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز