دوشنبه ۳ اردیبهشت ۱۳۸۶ - ۱۶:۴۰
۰ نفر

گروه بورس: تازه‌ترین آمار دریافتی گویای این واقعیت است که فروردین ماه 86 ، دوره چندان خوشایندی برای سهامداران نبوده است.

بر اساس آمار رسمی بورس تهران، میانگین زیان سهامداران در نخستین ماه از سال جاری 66 صدم درصد بوده است. در یک ماه گذشته شاخص بازده بازار سهام تهران 200 واحد تنزل کرده است.

بر این اساس در مجموع شاخص کل قیمت سهام با نزول 75 صدم درصدی در فروردین ماه روبه‌رو و به مرز 9 هزار و 700 واحد نزدیک شده است. در تالار اصلی میزان نزول شاخص به 1/1 درصد رسیده و در تالار فرعی شاخص عملکرد یک صدم درصد کاهش یافته است.

طی یک ماه گذشته در حالی که شاخص عملکرد واسطه‌گری‌های مالی 42 صدم درصد رشد کرده و به مرز 21 هزار واحد نزدیک شده بود، شاخص سهام صنعتی 86 صدم درصد افت را تجربه کرده و در پایین‌تر از مرزهای 7700 واحدی ایستاده است.

کارنامه بازار

در یک ماه گذشته از ارزش بازار سهام تهران 3 هزار میلیارد ریال کاسته شد. به این ترتیب ارزش بورس تهران با 73 صدم درصد تنزل از 395 هزار میلیارد ریال به 392 هزار میلیارد ریال کاهش یافته، در این مدت ارزش بازار سهام شرکت‌های حاضر در تالار اصلی 1/1 درصد افت کرده است.

معاملات

در فروردین 86 ارزش کل سهام مبادله شده در تالارهای بورس اوراق بهادار به مرز 3 هزار میلیارد ریال رسیده، در این مدت 50 هزار نفر 850 میلیون سهم را دادوستد کردند.

ارزش دادوستدها در تالار فرعی به 120 میلیارد ریال رسید و ارزش دادوستدها در تالار اصلی از دو هزار و 800 میلیارد ریال فراتر رفت.

در این مدت 9 هزار خریدار سرمایه‌گذاری در سهام شرکت‌های تالار فرعی را برگزیدند و 41 هزار نفر در سهام شرکت‌های تالار اصلی سرمایه‌گذاری کردند.

کد خبر 20321

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز