گروه اقتصادی: پس از نارضایتی‌ و دستور محمود احمدی‌نژاد برای تجدیدنظر در قیمت خودروها، زمزمه‌های عزل برخی مدیران شرکت‌های خودروسازی و اعلام قیمت‌های جدید خودرو توسط شورای رقابت زمینه کاهش نسبی قیمت خودروهای داخلی و تشدید این روند در روزهای پایانی سال را فراهم کرده است.

موضع‌گیری رئیس‌جمهوری موجب دستور وزیر صنعت برای بازنگری در قیمت خودرو شد و در ادامه این روند سازمان حمایت طی دستو‌رالعملی خودروسازان را ملزم به تحویل خودروهای پیش‌فروش‌شده که زمان تحویل آنها تا اول اسفند‌ماه جاری است با قیمت سابق به خریداران کرده است. شورای رقابت هم با تعیین مهلت یک‌هفته‌ای به‌ خودروسازان برای ارائه مستندات قیمت‌گذاری از کاهش حداقل 20درصدی قیمت خودرو در روزهای پایانی سال خبر داده و اعلام کرده، به‌زودی دستور‌العمل جدید تعیین قیمت خودرو تدوین و ابلاغ خواهد شد.

خبر دیگر اینکه غلامرضا شافعی رئیس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران از احتمال تغییر مدیرعامل سایپا خبر داد و افزود: طبق قانون، هیأت مدیره جدید سایپا می‌تواند درصورت نیاز، فرد دیگری را به‌عنوان مدیرعامل این گروه خودروسازی انتخاب کند. همچنین قرار است جلسه هیأت مدیره گروه خودروسازی ایران خودرو برگزار شود که بر این اساس، ممکن است درصورت نیاز، تغییراتی در این شرکت رقم بخورد.

کد خبر 203075
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز