دوشنبه ۳ اردیبهشت ۱۳۸۶ - ۰۷:۰۵
۰ نفر

همشهری‌ آنلاین: سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد بر اثر حوادث رانندگی در کشورهای سراسر جهان سالانه یک میلیون و دویست هزار نفر جان خود را از دست می دهند و میلیونها نفر نیز زخمی می شوند.

سازمان جهانی بهداشت دوشنبه 3 اردیبهشت با انتشار گزارشی اعلام کرد روزانه یک هزار جوان زیر بیست و پنج سال در حوادث رانندگی جان خود را از دست می‌دهند که نود درصد این آمار در کشورهای افریقایی و اسیایی است.

در این گزارش آمده است: حوادث رانندگی حتی بیشتر از بیماری مهلک و خطرناک ایدز سالانه جان جوانان بین سنین پانزده تا نوزده سال را می‌گیرد.

در کشورهای آسیایی که استفاده از موتور سیکلت برای حمل و نقل مرسوم‌تر است، استفاده از کلاه ایمنی به دلیل هزینه آن و فقدان کلاه ایمنی مناسب برای کودکان سالانه شمار زیادی را به کام مرگ می فرستد.

بر اساس این گزارش، موتور سیلکت سواران جوان درصد بالایی از آمار مجروحان و تلفات سوانح رانندگی را در بسیاری از کشورهای اسیایی تشکیل می دهند و عوامل دیگری از جمله سرعت زیاد، عدم استفاده از کلاه ایمنی و انجام حرکات نمایشی و خطرناک در حین حرکت بر این آمار می‌افزاید.

سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد: استفاده از کلاه ایمنی می تواند آمار تلفات را تا حدود چهل درصد و شمار مجروحان را به میزان هفتاد و دو درصد کاهش بخشد.

در کشورهای ثروتمند بیشتر قربانیان و مجروحان سوانح رانندگی، رانندگان خودروهای سواری هستند.

کد خبر 20266

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز