جمعه ۴ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۷:۲۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: وزیر دفاع آلمان روز جمعه در اجلاس وزیران دفاع ناتو در بروکسل خبر داد آمریکا قصد دارد پس از پایان عملیات نظامی در افغانستان هم هشت تا 12 هزار سرباز خود را در این کشور نگه دارد.

خبرگزاری اتریش از بروکسل گزارش داد، اما لئون پانه تا، وزیر دفاع آمریکا فورا با این اظهارات توماس دو مایتسیره مخالفت کرد و گفت: آمریکا قصد ندارد در آینده هشت هزار تا 12000 سرباز در افغانستان نگه دارد.

وی روز جمعه به خبرنگاران گفت: این درست نیست. این تعداد فقط سهم آمریکا نیست، بلکه مربوط به مجموع تعداد سربازان ناتو می‌شود.

وزیر دفاع آمریکا گفت: ما درباره گزینه‌های متنوعی صحبت کردیم. می‌خواهم تصریح کنم که همه این گزینه‌ها شامل نیروهای مسلح ناتو از همه کشورها می‌شد. البته آمریکا هم همچون دیگر کشورهای ناتو در این میان سهم خود را ایفا خواهد کرد.

دو مایتسیره سپس گفت اظهاراتش اشتباه برداشت شده و منظورش نیروهای بین‌المللی بوده است.

سخنگوی وزارت دفاع آمریکا هم تاکید کرد باراک اوباما، رییس جمهور این کشور درباره تعداد نیروهای مسلح در آینده تصمیمی نگرفته است. دولت آمریکا ماه هاست منتظر تصمیم دیگر کشورهای ناتو در این باره است.

در محافل دیپلماتیک گفته می‌شود اوباما قصد دارد سربازان کمتری را نسبت به زمان فرماندهی جنگی در این کشور در افغانستان مستقر نگه دارد.

کد خبر 202547
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز