همشهری آنلاین: استاندار تهران گفت: زمزم‌ هایی مبنی بر انتقال ادارات و وزارتخانه ها به پیرامون تهران مطرح و در حال حاضر نیز دو سایت از جمله شهر پرند، برای شهرک اداری و وزارتخانه‌ای در اطراف تهران پیش بینی شده است.

مرتضی تمدن

به گزارش همشهری آنلاین، مرتضی تمدن در گفت و گو با مهر اظهار داشت: با توجه به ایام پایانی سال، تمهیدات ویژه ای در سطح استان تهران و برای حوزه های مختلف در نظر گرفته شده است که با نزدیک شدن به این ایام با شدت و جدیت بیشتری به مرحله اجرا در خواهند آمد.

وی عنوان کرد: در این زمینه کارگروه های گردشگری استان تهران و ستاد دائمی سفرهای نوروزی با تشکیل جلسات متعدد به بررسی ظرفیتهای موجود و اقدامات مورد نیاز برای این ایام پرداختند و تصمیمات لازم اتخاذ شد.

وی با اشاره به نقش موثر نیروی انتظامی در تامین امنیت و نظم شهرها و جاده ها، ادامه داد: بخش عمده ای از اقدامات بر عهده نیروی انتظامی است و باید تدابیر ویژه جهت آسایش و امنیت مردم در ایام تعطیلات در نظر گرفته شود.

استاندار تهران بیان کرد: در این راستا برنامه ریزیها بر آن است که با همکاری و تعامل مثبت میان استانداری و نیروی انتظامی در حوزه‌های مختلف انتظامی، ترافیکی و.... و با توجه به افزایش مسافرتها، موجبات تسهیل در عبور و مرور شهری و جاده ای فراهم شود.

مدارس استان تهران آماده پذیرایی از مسافران نوروزی می شوند

این مسئول گفت: همچنین مقرر شده است که با بهره گیری از ظرفیت تیم های ویژه نیروی انتظامی، شهرها و منازل در غیاب شهروندان از امنیت لازم برخوردار باشند.

تمدن یادآور شد: برنامه های قابل توجهی نیز جهت آماده سازی پارکها و مراکز عمومی در نظر گرفته شده است تا موجبات اسکان مهمانان نوروزی فراهم شود، در این زمینه در تمام پارکها و بوستانهای وروردی و خروجی شهر و شهرستانهای تهران کمپهای استقرار از سوی شهرداریهای مربوطه ایجاد شده است.

وی افزود: همچنین با همکاری ادارات آموزش و پرورش استان تهران، آماده سازی مدارس برای اسکان مسافران آغاز شده است، تجهیزات ویژه ای از قبیل وسایل گرمایشی نیز برای این اماکن در نظر گرفته شده است.

570 اکیپ امدادی و اورژانسی امنیت جاده های استان را تامین می کنند

این مسئول گفت: تمهیداتی نیز برای بهسازی و زیباسازی شهرها مانند ایجاد فضای سبز مناسب، پاکیزگی، سرویسهای بهداشتی و... برای استقبال از نوروز اندیشیده شده است.

استاندار تهران در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: به منظور برقراری نظم و جلوگیری از ایجاد گره های ترافیکی، 570 اکیپ امدادی و اورژانس در مسیر بزرگراهها، جاده ها و مراکز مهم ورودی و خرورجی شهرهای استان تهران مستقر می شوند.

وی عنوان کرد: در حوزه شهری نیز با توجه به چهارشنبه آخر سال، اکیپهای اطفای حریق و آتش نشانی مستقر می شوند.

جوانان از عواقب منفی بازیهای خطرناک چهارشنبه سوری آگاه شوند

تمدن با تاکید بر لزوم اطلاع رسانی و فرهنگسازی در زمینه چهارشنبه آخر سال، گفت: افزایش آگاهی خانواده و جوانان از عواقب منفی وخطرات بازیهای چهارشنبه آخر سال منجر به کاهش حوادث می شود.

این مسئول خواستار شد: از شهروندان استان تهران در خواست می کینم که همچون سال گذشته با همکاری و رعایت اصول استاندارد در این روز، کاهش تلفات و حوادث را رقم بزنند.

استاندار تهران در پاسخ به سوال خبرنگار مهر مبنی بر چگونگی تامین اقلام مورد نیاز شب عید، بیان کرد: به منظور آسایش شهروندان و عرضه کالاهای اساسی و اقلام شب عید با قیمتهای مصوب و تخفیفات ویژه، نمایشگاه های بهاره از اول اسفند ماه در سطح استان تهران برپا خواهد شد.

برپایی 27 نمایشگاه بهاره در مناطق مختلف شهر و استان تهران

وی ادامه داد: در این راستا 22 نمایشگاه در شهرستانها و 5 نمایشگاه نیز در شهر تهران برپا می شود.

این مسئول متذکر شد: برای جلوگیری از گرانفروشی و تخطی از قیمتهای مصوب، بازرسیها و نظارت بر عرضه کنندگان تشدید شده است و گشتهای بازرسی مشترک اداره صنعت، معدن و تجارت و اداره تعزیرات تا روزهای پایانی سال آماده ارائه خدمت به شهروندان هستند.

پایتخت کشور منتقل نمی شود

تمدن در پاسخ به سوال خبرنگار مهر در زمینه انتقال پایتخت کشور، اظهار داشت: به هیچ عنوان بحث انتقال پایتخت کشور از تهران مطرح نیست و در حال حاضر موضوع اصلی سبک کردن بار اضافی شهر تهران است.

این مسئول گفت: زمزمه هایی مبنی بر انتقال ادارات و وزارتخانه ها به پیرامون تهران مطرح شده و در حال حاضر نیز دو سایت از جمله شهر پرند، برای شهرک اداری و وزارتخانه ای در اطراف تهران پیش بینی شده است.

وی عنوان کرد: البته این طرح هنوز در مرحله بررسی و مطالعه مشاوران قرار دارد و قطعی نشده است.

کد خبر 202258
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز