همشهری آنلاین: رئیس مجلس قانون رفع موانع اجرایی بیمه تامین اجتماعی کارگران ساختمانی را ابلاغ کرد که بر اساس آن کارگروهی برای برخورد با متخلفان از اجرای این قانون تشکیل شد.

بیمه کارگران ساختمانی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تسنیم، در ابلاغیه رئیس مجلس به مدیرعامل روزنامه رسمی آمده است: با توجه به انقضای مهلت مقرر در ماده 1 قانون مدنی و در اجرای مفاد تبصره ماده 1 قانون مذکور، یک نسخه تصویر «قانون رفع موانع اجرایی قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی و نحوه مجازات متخلفان» ارسال می گردد.

پیش از این رئیس مجلس قانون مذکور را برای ابلاغ برای رئیس جمهور ارسال کرده بود که تا کنون ابلاغ نشده است.

متن کامل « قانون رفع موانع اجرایی قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی و نحوه مجازات متخلفان» به شرح زیر است.

ماده واحده- سازمان تامین اجتماعی مکلف است با دریافت حق بیمه مقرر در قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی مصوب 1386/8/9 و اصلاحات بعدی آن کلیه کارگران شاغل در کارهای ساختمانی مشمول قانون ید شده را به طور کامل و با نظارت دقیق بیمه نماید.

تبصره 1- به منظور نظارت بر اجرای صحیح و پیشگیری و رسیدگی به تخلفات و رفع موانع اجرائی قانون، کارگروهی مرکب از نماینده هر یک از وزارتخانه‌های «تعاون، کارورفاه اجتماعی»، «راه‌و‌شهرسازی» و «کشور» و سازمان تامین اجتماعی و سازمان آموزش فنی‌وحرفه‌ای کشور تشکیل می‌گردد.

دو نماینده از انجمن صنفی کارگران ساختمانی، دو نماینده از انجمن صنفی کارفرمایان ساختمانی و چهارنماینده از مجلس شورای اسلامی شامل دو نفر از کمیسیون بهداشت و درمان، یک نفر از کمیسیون اجتماعی و یک نفر از کمیسیون عمران با معرفی کمیسیون‌های مربوطه همگی به عنوان ناظر شرکت خواهند نمود.

تبصره2- کلیه مراجع اعم از اشخاص حقیقی و حقوقی که مانع اجرای این قانون و موجب محرومیت کارگران ساختمانی از خدمت بیمه تامین اجتماعی موضوع قانون مزبور شوند با رای محاکم صالحه به پرداخت غرامتی معادل اعمال حق بیمه سهم کارگر و کارفرما به ارزش روز و زیانهای وارده مادی و معنوی اعم از هزینه درمانی یا از کارافتادگی و سایر حمایت‌های مطروحه در قانون تامین اجتماعی محکوم می‌گردند.

تبصره 3- در صورت تامین منابع مالی از محل حق بیمه موضوع ماده (5) قانون، هرگونه استثناء و اعمال سهمیه که موجب ایجاد محدودیت در اجرای بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی شود ممنوع است.

قانون فوق مشتمل بر ماده واحده در جلسه علنی روز چهارشنبه مورخ بیست و نهم آذرماه یکهزار و سیصد و نود و یک مجلس شورای اسلامی تصویب شد و در تاریخ 1391/10/12 به تایید شورای نگهبان رسید.

کد خبر 202248
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز