همشهری آنلاین: خلاقیت‌های کودکانه بچه‌های همدانی در قالب طولانی‌ترین نقاشی جهان در آستانه بیست و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان به تصویر کشیده شد.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، بلوار ارم شهر تاریخی همدان در دومین روز اردیبهشت سال 1386 با حضور بیش از 5هزار کودک و نوجوان همدانی روزی به یاد ماندنی را در حالی تجربه کرد که بر سنگ‌فرش سرد خیابان آن پارچه‌هایی به طول 4 کیلومتر گسترده شده بود تا بچه‌ها عشق و علاقه خود را به وطن و پیام صلح و دوستی ایرانیان را به وسیله رنگ و نقش‌های چشم‌نواز، دیدنی سازند.

در این میان کودکان و نوجوانان خردسال و دانش‌آموزان مدارس شهر همدان با لباس‌های رنگارنگ از صبح روز دوم اردیبهشت دسته دسته به بلوار ارم آمده بودند تا صفا و صمیمیت، عشق و مهربانی، صلح و دوستی، شادی و شور و نشاط کودکان را به تصویر کشند و از بزرگ‌ترها زمینی پاک و آسمانی پاکیزه و عاری از دود و آلودگی طلب کنند.

شادی‌های کودکان همدانی که شهرشان برای نخستین بار در روزهای 10 تا 14 اردیبهشت میزبان پروانه‌های جشنواره فیلم کودک و نوجوان خواهد بود به فضای محل نقاشی بچه‌ها جلوه‌ای ویژه بخشیده بود به نحوی که گاهی بزرگ‌ترها هم در مقابل وسوسه نقاشی کردن در چنین فضایی تاب مقاومت از کف می‌دادند و به بهانه همکاری با کودکان یا دانش‌آموزنشان رنگ را بر روی پارچه‌ها می‌نشاندند و نقاشی می‌کردند.

نخستین کودکی که کار نقاشی بر روی پارچه را برای شکستن رکورد طولانی‌ترین نقاشی جهان آغاز کرد دختری بود که پرچم ایران را به زیبایی نقاشی کرده بود و در زیر آن نوشته بود من وطنم را دوست دارم. او می‌گفت این نقاشی را به مناسبت روز ارتش کشیده است.

عشق به میهن در بسیاری از آثار نقاشی کودکان دیده می‌شد، کشیدن نقشه ایران و پرچم سه رنگ و جاودان آن، در کنار نقاشی از طبیعت و محیط اطراف، کره زمین، آلودگی هوا، تصاویری از کودکانی که اغلب می‌خندیدند و برخی هم گریه می‌کردند از جمله موضوع‌هایی بود که کودکان مورد توجه قرار داده بودند.

برنامه نقاشی کودکان در همدان عصر روز دوم اردیبهشت در حالی با معرفی کودکان برگزیده به پایان رسید که این شهر و بچه‌های آن یک روز به یاد ماندنی را در کنار یک فعالیت جمعی تجربه کردند.

بر اساس این گزارش، این فعالیت توسط دبیرخانه بیست و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان و کانون با همکاری آموزش و پرورش، هلال‌احمر، آتش‌نشانی و نیروی انتظامی شهر همدان برگزار شد.

گفتنی است این نقاشی به طول 4 کیلومتر توانست رکورد طولانی‌ترین نقاشی جهان را که در گذشته متعلق به کشور امارات به طول 3 کیلومتر بود، جا به جا کند.

برای دیدن گزارش تصویری از کشیدن طولانی ترین نقاشی جهان اینجا را کلیک کنید.

کد خبر 20214

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز