گروه حوادث: جوان سارق برای اجرای نقشه دزدی‌های سریالی‌اش، طعمه‌هایش را بیهوش می‌کرد تا جایی که بیشتر آنها چند روزی در بیمارستان بستری می‌شدند.

متهم

آبان‌ماه سال‌جاری اهالی منطقه افسریه مرد میانسالی را دیدند که بیهوش روی زمین افتاده است به همین‌خاطر وی را به بیمارستان رساندند و مأموران کلانتری 156افسریه را در جریان قرار دادند. همزمان با آغاز تحقیقات ، مرد میانسال تحت درمان قرار گرفت تا اینکه بعد از گذشت پنج روز به هوش آمد و از بیمارستان مرخص شد. وی بعد از بهبودی به کلانتری رفت و راز پنج روز بیهوشی خود را فاش کرد.

وی در توضیح ماجرا گفت: 23آبان‌ماه سال‌جاری جوان 25ساله‌ای به‌عنوان مسافر دربستی سوار ماشین پرایدم شد. وی در بین راه سر صحبت را با من باز کرد و بعد از آن آبمیوه‌ای به من تعارف کرد که من بعد از نوشیدن مقدار کمی از آن دچار سرگیجه شدم و از هوش رفتم. وی ادامه داد: بعد از آن دیگر متوجه چیزی نشدم و وقتی به هوش آمدم خود را روی تخت بیمارستان دیدم و از پرستاران شنیدم که چند روزی است در بیمارستان بستری هستم.

همان لحظه بود که متوجه شدم سارق مسافرنما با این ترفند دست به سرقت خودروی من زده است. بعد از اظهارات این مرد، تیمی از مأموران پایگاه ششم پلیس آگاهی پایتخت رسیدگی به این پرونده را آغاز کردند و با بررسی پرونده‌های مشابه موفق به شناسایی تعداد دیگری از مالباختگان شدند که اموال و خودروهای آنها نیز به همین شیوه به سرقت رفته بود.

یکی از مالباختگان که صاحب یک فروشگاه لوازم خانگی در منطقه افسریه است، در اظهارات خود به کارآگاهان گفت: چندی قبل مرد جوانی به بهانه خرید اسباب و وسایل جهیزیه برای خواهرش به فروشگاه من آمد و اقدام به خرید بیش از پنج میلیون تومان وسایل برقی کرد.

پس از تنظیم فاکتور خرید ، این شخص به بهانه اینکه تشنه‌اش شده به سوپرمارکت کنار مغازه رفت و پس از دقایقی با دو لیوان آبمیوه بازگشت. یکی از لیوان‌ها را نیز به من تعارف کرد که من بعد از نوشیدن آن ناگهان بیهوش شدم. وی ادامه داد: همکارم وقتی وارد مغازه شده و مرا بیهوش دیده بود کمکم کرده و من را به بیمارستان رسانده‌بود. بیش از چهار روز به‌صورت بیهوش در آنجا تحت مراقبت بودم که پس از ترخیص از بیمارستان و مراجعه به مغازه متوجه شدم که آن جوان ، تمامی وسایلی را که فاکتور کرده بودم سرقت کرده است. او حتی فاکتور خرید‌ها را هم دزدیده بود.

مالباخته دیگری که به‌عنوان مسافر مسیر تهران- قم سوار خودروی پرشیای متهم شده بود به کارآگاهان گفت: به‌عنوان مسافر و به مقصد قم، سوار یک خودروی پرشیا شدم که راننده آن جوانی حدودا 25ساله بود؛ در پمب بنزین تهران- قم، راننده به بهانه خرید نوشیدنی از ماشین پیاده شد و پس از دقایقی با دو آبمیوه به داخل ماشین بازگشت و شروع به حرکت کرد؛ هنوز دقایقی از حرکت ما از پمپ بنزین نگذشته بود که این جوان یکی از آبمیوه‌ها را به من تعارف کرد و من نیز برای آنکه بی‌احترامی نکرده باشم، آبمیوه را گرفتم و آن را نوشیدم؛ دیگر متوجه هیچ‌چیزی نشدم. پس از به هوش آمدن خود را در بیمارستان دیدم و متوجه شدم که به‌صورت اتفاقی رهگذری در بیابان‌های اطراف دریاچه قم مرا بیهوش پیدا کرده و به بیمارستان رسانده است.

یک سرنخ

درحالی‌که بررسی‌ها برای شناسایی سارق حرفه‌ای ادامه داشت یک مالباخته به مأموران گفت: چند روز پیش پسر یکی از همسایگان سابقم به نام محمد امین را در کوچه دیدم که به بهانه ملاقات با دوستانش به محل آمده بود. او را به خانه‌ام دعوت کردم و برایش چای ریختم. بعد از نوشیدن چای مشغول صحبت درباره اعضای خانواده امین شدیم که ناگهان دچار سر درد شدیدی شدم و از هوش رفتم. وی ادامه داد: زمانی که به هوش آمدم متوجه شدم که اعضای خانواده‌ام وقتی به خانه آمدند مرا بیهوش در خانه دیده‌اند و به بیمارستان رسانده‌اند، همان لحظه بود که متوجه شدم همه طلا و جواهرات و پولی که داخل خانه بوده از سوی محمد امین به سرقت رفته است.

دستگیری

با افشای هویت متهم و شناسایی وی از سوی مالباخته‌ها ، تحقیقات پلیسی برای دستگیری وی آغاز شد و مشخصات خودروی وی نیز در اختیار واحدهای گشتی قرار گرفت تا اینکه 16بهمن‌ماه سال‌جاری مأموران کلانتری 156افسریه موفق به دستگیری این سارق تحت تعقیب شدند.سرهنگ محمد اشراقی ، رئیس پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران با اعلام این خبر گفت: متهم در بازجویی‌ها لب به اعتراف گشود و به ده‌ها فقره سرقت به شیوه بیهوشی به‌ویژه در پوشش مسافر و مسافرکش اعتراف کرد که تاکنون تعداد 13مالباخته با حضور در پایگاه ششم ، به طرح شکایت از متهم پرداخته‌اند.

رئیس پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران در ادامه گفت: با توجه به‌احتمال افزایش تعداد مالباختگان و همچنین احتمال ارتکاب جرائم دیگر از سوی این متهم ، دستور انتشار بدون پوشش تصویر سارق از سوی قاضی پرونده صادر شده است بنابراین از کسانی که موفق به شناسایی تصویر متهم شده‌اند دعوت می‌شود تا جهت طرح شکایت به پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران یا شعبه 12دادیاری دادسرای 14تهران مراجعه کنند.

کد خبر 202001
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز