همشهری آنلاین: معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با تشریح آخرین نتایج سنجش کیفیت نان در کشور، گفت: سنگک همچنان پرطرفدارترین و کیفی‌ترین نان در میان مردم است و پس از آن، تافتون در رتبه بعدی قرار گرفته است.

نان

به گزارش مهر، سنجش اخیر کارشناسی کیفیت نان تولیدی کشور توسط شرکت بازرگانی دولتی ایران تداوم کیفیت نان تولیدی را نشان می دهد . نان‌های سنگک و تافتون دربین 4 نوع نان سنتی تولیدی کشور به لحاظ میانگین درصدی نمره خوبی گرفته‌اند و تلاش طرح‌های کیفی سالم سازی نان ادامه دارد.

عباس قبادی در گفتگو با مهر در خصوص ارزیابی کیفیت نان در ماههای گذشته گفت: به منظور سنجش کارشناسی کیفیت نان، آزمایشگاههای شرکت بازرگانی دولتی ایران در کشور ماهانه از واحدهای نانوایی استان با در نظر گرفتن پراکنش جغرافیایی و نوع نان تولیدی، نمونه برداری و مطابق با فرمت ارزشیابی نان مرکز پژوهش‌های غلات، واحدهای استانی نمره کیفی انواع نان سنتی را تعیین و به مرکز پژوهش‌های غلات این شرکت ارسال می کنند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: در دی ماه نیز مطابق با سنجش ماه‌های قبل درسراسر کشور، از نان‌های تولیدی نمونه‌گیری و پس از بررسی نتایج آزمایش، مشخص شد کیفیت نان سنگک نسبت به سایر نانها بالاتر بوده و پس از آن نان تافتون با کیفیت بالاتری نسبت به نانهای بربری و لواش کیفیت خوب را به خود اختصاص داده و دو نان لواش و بربری نمره کیفی متوسطی داشته‌اند.

وی تصریح کرد: نتایج سنجش کارشناسی کیفیت نان نشان می‌دهد که بهترین نان سنگک و تافتون که با کیفیت‌ترین انواع نان سنتی کشور است، در یزد تولید می‌شود.

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران، مهمترین دلایل افزایش کیفیت نان کشور را برنامه‌های کیفی سازی آرد ونان به ویژه درخصوص تولید آرد استاندارد نوع نان سنگک اعلام کرد و از تداوم طرح‌های کیفیت و سلامت بخشی به آرد و نان تولیدی در کشور خبرداد.

کد خبر 201977
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز