رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری از برگزاری جشنواره ملی «صدای بهار» در 31 استان کشور خبر داد.

به گزارش روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی، محمدشریف ملک‌زاده در نشست معاونان، مشاوران و مدیران کل ستادی و استانی و معاونان سرمایه‌گذاری، صنایع‌دستی و گردشگری سازمان میراث فرهنگی و گردشگری در مجموعه فرهنگی - تاریخی سعدآباد گفت: هدف از برگزاری این جشنواره، ایجاد یک فرصت مناسب برای افزایش نشاط و شادابی مردم و توزیع مناسب سفر در تعطیلات نوروز 1392 است. وی با بیان اینکه این جشنواره تا پایان تعطیلات نوروز 1392 ادامه خواهد داشت، گفت: به‌دلیل تقارن بخشی از تعطیلات نوروز 92 با ایام شهادت حضرت فاطمه(س)، برخی برنامه‌های این جشنواره ازجمله اجرای موسیقی محلی و برنامه‌های شاد از پنجم فروردین‌ماه متوقف می‌شود؛ اما این جشنواره با برگزاری برنامه‌های معنوی مانند نمایشگاه صنایع‌دستی و ظرفیت‌های گردشگری استان‌ها تا پایان تعطیلات نوروز در 31 استان کشور ادامه دارد.

ملک‌زاده همچنین از اجرای «طرح ویژه بازرسی نوروزی از آژانس‌های مسافرتی» توسط بازرسان محسوس و نامحسوس سازمان میراث فرهنگی در سراسر کشور خبر داد و افزود: این طرح، هفته آینده با هدف رفاه حال شهروندان و رعایت حقوق مادی و معنوی مسافران و گردشگران اجرایی می‌شود. وی گفت: بازرسان محسوس و نامحسوس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری کشور در بازرسی از آژانس‌های گردشگری درصورت مشاهده هرگونه تخلف، براساس ضوابط قانونی عمل می‌کنند و آژانس متخلف با حضور اعضای کمیته نظارت بر آژانس‌ها در محل، تعلیق یا پلمب می‌شود.

رئیس سازمان میراث فرهنگی همچنین با تأکید بر اینکه برخلاف سال‌های گذشته آن سازمان به هیچ عنوان به‌دنبال ارائه آمار صرف از تعداد مسافرت‌های انجام‌شده نیست، افزود: افزایش شاخص‌های رشد اقتصادی و میزان رشد سفرها که توسط خود اصناف، اتحادیه‌ها، بخش خصوصی و تشکل‌های غیردولتی مرتبط با گردشگری سراسر کشور اعلام می‌شود، ملاک ارزیابی نهایی این سازمان است. ملک‌زاده با اشاره به برگزاری «سومین همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری» از 16تا 18 اسفندماه امسال در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران، بر لزوم حضور اتاق‌های بازرگانی، صنایع و معادن، استادان امور اقتصادی و گردشگری از دانشگاه‌های مختلف کشور و شهرداری‌ها در این همایش تأکید کرد. وی افزود: این همایش باید نتایج ملموس اقتصادی در حوزه‌های میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کشور داشته باشد.

 

کد خبر 201885

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز