مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۸:۲۲
۰ نفر

جدایی ری از تهران که در ماه‌های اخیر خبرساز شده بود، با تصمیم مجلس منتفی شد.

در همین ارتباط سخنگوی کمیسیون عمران مجلس از بررسی طرح اصلاح قانون تقسیمات کشوری در جلسه روز گذشته این کمیسیون خبر داد و گفت: هرگونه انتزاع و اقدامی در شهر تهران از این به بعد باید با پیشنهاد دولت و تصویب مجلس انجام شود.
مهرداد بائوج‌لاهوتی در گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت درخصوص جلسه روز گذشته گفت:

در این جلسه اصلاح قانون تقسیمات کشوری مورد بررسی قرار گرفت. در این اصلاح تأکید شده بود که هرگونه انتزاع و اقدامی در شهر تهران باید با پیشنهاد دولت و تصویب مجلس باشد که کلیات این طرح در کمیسیون عمران به تصویب رسید. این در حالی است که روز گذشته یکی از اعضای شورای شهر نیز در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم از تصویب اجرانشدن طرح جدایی ری از تهران در کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی خبر داده بود.

طرح جدایی ری از تهران که از حدود چهار سال قبل زمزمه آن مطرح شده بود، در ماه‌های اخیر بسیار بیشتر از قبل مورد توجه قرار گرفته بود؛ از همین رو بود که نمایندگان مجلس با امضای دو فوریت طرح الحاق دو تبصره به ماده11 قانون تعاریف و ضوابط تقسیمات کشوری خواستار جدایی ری از تهران شدند و آن را به رأی گذاشتند که ابتدا دوفوریت این طرح رأی نیاورد و بعد یک فوریت آن به رأی گذاشته شد که با 144رأی موافق، 46رأی مخالف و 14رأی ممتنع از 227رای، یک فوریت این طرح تصویب شد.

کد خبر 201874
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز