همشهری آنلاین: نماینده تهران با بیان اینکه نقد رهبری هشداری به آقای احمدی نژاد بود که رفتار خود را تا زمان انتخابات با مصالح کشور تنظیم کند، گفت اگر نظر رهبری را می‌دانستیم استیضاح را منتفی می‌کردیم.

علی مطهری در گفتگو با مهر در خصوص بیانات رهبری مبنی بر اینکه استیضاح کار غلطی بود، گفت: التزام به ولایت فقیه به این معنی نیست که همه نظرات ما مطابق نظرات رهبری باشد بلکه باید در عمل التزام داشته باشیم.

وی گفت: خود رهبر فرمودند مرز التزام به ولایت فقیه احکام حکومتی است. طبیعی است که نظر من همان است که قبلا از بیانات رهبری داشتم. من معتقدم که استیضاح وزیر کار برای دفاع از قانون مداری و مبارزه با قانون ستیزی بود و ارتباط مستقیمی با شخص وزیر داشت و کار درستی بود ولی اگر این نظر رهبری قبل از استیضاح بیان می ‌شد ما استیضاح را منتفی می‌کردیم چون در عمل تابع حکم ایشان هستیم حتی اگر قانع نشده باشیم.

مطهری در خصوص آثار انتقاد رهبر انقلاب از رئیس جمهور و سخنان وی گفت: این که بعد از نزدیک به 8 سال به خاطر ملاحظاتی که وجود داشت اولین نقد جدی رهبر انقلاب به آقای احمدی نژاد صورت گرفته، قابل توجه است.

وی افزود: برخی این سئوال را مطرح می کردندکه چرا رهبری در مقابل هنجار شکنی‌های رئیس جمهور سکوت پیشه کرده و این سکوت تا کی ادامه خواهد یافت، امروز این سکوت شکست و طرفداران آقای احمدی‌نژاد که به حمایت‌های مکرر رهبری استناد می‌کردند باید در قضاوت و رفتار خود تجدید نظر کنند.

مطهری اضافه کرد: این نقد، هشداری به خود آقای احمدی‌نژاد هم بود که رفتار خود را تا زمان انتخابات با مصالح کشور تنظیم کند و برای پیروزی کاندیدای مورد نظرش پروژه سیاسی اجرا نکند و آبروی رقبا را حفظ کند، در غیر این صورت نهادهای قانونی مثل مجلس و رهبری عکس العمل مناسب نشان خواهند داد.

کد خبر 201799
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز