گروه دانش و سلامت: تصادفات جاده‌ای در منطقه خاورمیانه سالانه میلیون‌ها کشته و مجروح بر جا می‌گذارد.

accident

این مطلب توسط نماینده سازمان بهداشت جهانی (WHO) در منطقه خاورمیانه در دومین کنگره بین‌المللی ایمنی جاده‌ها در بیمارستان فوق تخصصی رضوی مشهد اعلام شد.

به گزارش همشهری به نقل از روابط عمومی بیمارستان فوق تخصصی رضوی، دومین کنگره بین‌المللی ایمنی جاده با حضور بیش از 30کشور جهان 26بهمن‌ماه در مشهد به‌کار خود پایان داد.

این کنگره با همکاری نیروی انتظامی، وزارت بهداشت و درمان، دانشگاه علوم پزشکی مشهد، هلال احمر جمهوری اسلامی و دیگر ارگان‌ها و نهاد‌های مرتبط 25و 26بهمن‌ماه در بیمارستان فوق‌تخصصی رضوی مشهد برگزار شد. از نقاط عطف این کنگره حضور و مشارکت سازمان بهداشت جهانی (WHO) و حضور نماینده آن جیهان طاویلا بود. جیهان طاویلا، نماینده سازمان بهداشت جهانی در منطقه خاورمیانه در اختتامیه دومین کنگره بین‌المللی ایمنی جاده‌ها اظهار کرد: بیمارستان فوق‌تخصص رضوی با برگزاری این کنگره توانست در ایجاد تعامل و هم‌اندیشی بین کشورها و ایجاد راهکارهای مؤثر در کاهش تصادفات که در جهان به معضلی تبدیل شده است کمک شایانی کند.

وی افزود: دستاوردهای کنگره بین‌المللی ایمنی جاده‌ها باید در جوامع استفاده شود و با آموزش نیروی انسانی که عامل مهمی در تصادفات جاده‌ای محسوب می‌شود از تصادفات به میزان زیادی جلوگیری کرد. طاویلا یادآور شد: سازمان جهانی بهداشت در حوزه ایمن‌سازی جاده‌ها قطعنامه‌ای صادر کرده است و درصورتی که کشورهای منطقه این قطعنامه را اجرایی کنند از میلیون‌ها جراحت و مرگ ناشی از تصادفات جاده‌ای پیشگیری می‌شود.

در ادامه پروفسور علی گرجی دبیر علمی کنگره بین‌المللی ایمنی جاده‌ها اظهار کرد: تصادفات یکی از تبعات جوامع صنعتی است که باید با توجه ویژه به مولفه‌های مؤثر در کاهش تصادفات از خسارات وارده و پیامدهای منفی آن جلوگیری کرد. گرجی تصریح کرد: سالانه بیش از یک میلیون و 200هزار نفر در جهان در اثر تصادف جان خود را از دست می‌دهند.

کد خبر 201524
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز