شنبه ۱ اردیبهشت ۱۳۸۶ - ۱۵:۵۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: رهبر کوبا که ماه‌ها بود در محافل عمومی ظاهر نمی‌شد،سرانجام با یک مقام عالی رتبه حزب حاکم چین ملاقات و ورود خود را به صحنه سیاست کوبا علنی کرد.

خبرگزاری اتریش گزارش داد، رسانه های کوبا خبر دادند که ملاقات فیدل کاسترو با وو گوانژنگ، یکی از اعضای کمیته سیاسی حزب کمونیست چین حدود یک ساعت به طول انجامیده است.

روزنامه "گرانما"، ارگان دولت کوبا امروز (شنبه دوم اردیبهشت) تصاویر کاسترو 80 ساله را در حال دست دادن و نیز مذاکره با وو منتشر کرده است.

ملاقات با ارشدترین بازدیدکننده چین از کوبا پس از گذشت بیش از یک سال، تازه ترین نشانه ها از آن است که کاسترو دوباره در دولت اثرگذار شده است.

ژوئیه گذشته او به دلیل جراحی معده قدرت را به برادرش رائول کاسترو واگذار کرد. وضعیت سلامت فیدل کاسترو یک موضوع محرمانه دولتی تلقی می شود. در تصاویر تلویزیونی که سال گذشته از او پخش شد، وی به شدت ضعیف به نظر می رسید. با این حال به گفته مقامات کوبا، اکنون وضع سلامت کاسترو خوب است و دوباره به امور کشورداری می‌پردازد.

بر اساس گزارش تلویزیون کوبا، وو به کاسترو نامه هو جین تائو، رییس جمهور چین را تسلیم کرده که در آن از "روابط عالی" میان دو کشور تقدیر شده است.

این مهمان چینی در سفر چهار روزه اش به کوبا با رائول کاسترو، کفیل ریاست جمهوری کوبا نیز ملاقات خواهد کرد. چین پس از ونزوئلا دومین شریک تجاری بزرگ کوباست. در سال گذشته میلادی حجم روابط تجاری میان دو طرف به حدود 1.8 میلیارد دلار بالغ شد.

کد خبر 20149

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز