همشهری آنلاین: نیروهای رژیم اسرائیل با حمله به منازل فلسطینیان در روستائی در بیت المقدس (اورشلیم) ده فلسطینی را ربوده‌اند.

فلسطین

به گزارش پرس تی وی، منابع محلی گفتند، نیروهای رژیم اسرائیل عصر چهارشنبه( ۲۵ بهمن) با حمله به منازل شماری از فلسطینیان در روستای « بیت دقو» در بیت المقدس، ده فلسطینی را ربودند.

بنابر این گزارش، نیروهای اسرائیلی این فلسطین‌یان را به مکانی نامعلوم منتقل کردند. رژیم تل آویو، پیشتر شماری از این فلسطین‌یان ربوده شده را بازداشت کرده بود.

در ماه‌های اخیر، شماری از زندانیان فلسطینی در اعتراض به شرایط سخت زندان‌های اسرائیل اعتصاب غذا کرده‌اند. اعتصاب غذای اسرای فلسطینی، توجهات جهانی را جلب کرده است.

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین، ۱۲ فوریه از جامعه جهانی خواسته است تا برای نجات زندانیان فلسطینی که در ز ندان‌های اسرائیل در اعتصاب غذا به سر می‌برند، مداخله کند.

این مقام فلسطینی در اظهاراتی که به رژیم اسرائیل اشاره داشت، یادآور شد: « این زندانیان در واکنش به سیاست بازداشت غیرقانونی و بدرفتاری مقام‌های اراضی اشغالی دراعتصاب غذا به سر می‌برند.»

بازداشت اداری یکی از اقدامات جنجالی تل آویو است که به مقام‌های اسرائیلی اجازه می‌دهد فلسطین‌یان را بدون تفهیم اتهام یا برگزاری محاکمه، بیش از شش ماه زندانی کنند. دوره حبس این زندانیان برای مدت نامحدودی قابل تمدید است.

زندانبانان اسرائیلی، حقوق انسانی زندانیان فلسطینی را که مغایر حقوق بشر است نقض می‌کنند و آنان را تحت شکنجه قرار می‌دهند.

کد خبر 201432
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز