همشهری آنلاین: پلیس انگلیس در ادامه تحقیقات خود در خصوص رسوایی شنود مکالمات تلفنی، شش خبرنگار دیگر را بازداشت کرد. نیوز آو د وورلد

ادامه رسوایی شنود تلفنی در انگلیس

پلیس انگلیس در ادامه تحقیقات خود در خصوص رسوایی شنود مکالمات تلفنی، شش خبرنگار دیگر را بازداشت کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از گاردین، شش خبرنگار بازداشت شده همگی سابقه کار در روزنامه "نیوز آو د وورلد" را دارند و هم اکنون دو نفر از آنها برای نشریه "سان" کار می کنند.

پلیس انگلیس (اسکاتلندیارد) صبح روز چهارشنبه خبر بازداشت این روزنامه نگاران را مخابره کرده است.

پرونده شنود مکالمات تلفنی شهروندان انگلیسی که از آن با عنوان "شنود گیت" یاد می شود، مربوط به سال گذشته میلادی است که در آن روزنامه "نیوز آو د وورلد" که قدمت آن 170 سال بود، اقدام به شنود مکالمات تلفنی شهروندان انگلیسی و از شنود پیام های صوتی برای تهیه خبر استفاده کرده بود.

رسوایی به بار آمده به حدی گسترده بود که این روزنامه قدیمی را به تعطیلی کشاند. البته فقط این روزنامه در این کار شرکت نداشت؛ بلکه اغلب روزنامه های زیر مجموعه موسسه نیوز کورپریشن مبادرت به شنود مکالمات تلفنی شهروندان انگلیسی می کردند.

در همین رابطه پلیس انگلیس در سال گذشته نزدیک به 100 نفر را در ارتباط با پرونده شنود گیت بازداشت کرده و به تحقیقات درباره آن پرداخت و درپی رسوایی شنود مکالمات شهروندان انگلیسی، ارتباطات نزدیک رسانه های تحت مالکیت مرداک با سیاستمداران این کشور مشخص شده است.

کد خبر 201374
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز