مارکو پروویچ، هافبک صربستانی پرسپولیس چند ماهی است که در جمع سرخپوشان حضور دارد و از بازی در لیگ ایران راضی است.

پروویچ، بازیکن صربستانی پرسپولیس

این بازیکن 29 ساله در سال1984 در شهر پریستینا(یوگسلاوی سابق) متولد شد و فوتبال حرفه‌ای را از باشگاه پریستینا شروع کرد. ستاره سرخ بلگراد و بازل سوئیس معروف‌ترین باشگاه‌هایی هستند که پروویچ در آنها بازی کرده است. او که قبل از حضور در ایران حتی بازی در لیگ آمریکا را هم تجربه کرده امیدوار است که پرسپولیس در جام حذفی ایران قهرمان شود تا هواداران این تیم، نتایج لیگ‌برتر را فراموش کنند و بابت قهرمانی در جام حذفی خوشحال شوند. بازیکن چپ پای پرسپولیس درخصوص بازی در لیگ ایران، حضور در پرسپولیس و مسائل مختلف دیگر به سؤالات همشهری پاسخ داده‌است.

  • چند ماهی است که از حضورت در پرسپولیس می‌گذرد. تصوری که از پرسپولیس قبل از آمدن به ایران در ذهنت داشتی چقدر درست بود؟

من می‌دانستم پرسپولیس یک تیم بزرگ با هواداران پرشور و دوست‌داشتنی است و تصویری که قبلا داشتم تقریبا با چیزهایی که دیدم همخوانی دارد. من از بازی در این تیم لذت می‌برم. می‌دانستم که این تیم بزرگ است و با شخصیت و حالا افتخار می‌کنم که در پرسپولیس هستم و حضور در این تیم مطرح را تجربه می‌کنم. هر چند این تیم در لیگ برتر نتوانسته نتایج خوبی بگیرد ولی کاملا احساس می‌کنم که هواداران پرسپولیس چقدر تیمشان را دوست دارند.

  • خیلی‌ها تصور نمی‌کردند یکباره در ترکیب ثابت قرار بگیری، درست است؟

شاید اینطور باشد ولی من خیلی زود خودم را با تیم هماهنگ کردم. من یک بازیکن حرفه‌ای هستم و در تیم‌های بزرگ بازی کرده‌ام. یک بازیکن حرفه‌ای باید خیلی زود خودش را با شرایط وفق دهد.ضمن اینکه بازیکنان پرسپولیس هم خیلی خوب از من استقبال کردند و باعث شدند در ترکیب پرسپولیس جا بیفتم البته باید از یحیی گل‌محمدی هم حرف بزنم و از او تشکر کنم. سرمربی خیلی به من کمک کرد تا سریع‌تر با تیم هماهنگ شوم.

  • با کدامیک از بازیکنان پرسپولیس بیشتر ارتباط داری؟

با محسن بنگر، سیدجلال حسینی، علی کریمی، مهدوی‌کیا، محمد نوری و نیلسون راحت‌ترم. چون آنها انگلیسی بلدند و با من ارتباط برقرار می‌کنند. در بین بازیکنان با محمد نوری رابطه عمیق و دوستانه‌ای برقرار کرده‌ام. او به من کمک می‌کند و من هم سعی می‌کنم توپ‌هایم را در موقعیت‌های مختلف به نوری بدهم تا برای مهاجمان موقعیت‌سازی‌ کند.

  • در گذشته با کدام بازیکن مشهور خارجی همبازی بودی یا با او هنوز هم در ارتباط هستی؟

اگر بخواهم یک مثال بزنم میرکو ووچینیچ را می‌گویم که الان در یوونتوس بازی می‌کند. من و میرکو در تیم زیر 23 ساله‌های مونته‌نگرو همبازی بودیم و هنوز با هم در ارتباط هستیم. پارسال هم در لیگ آمریکا روبه‌روی دیوید‌بکام بازی کردم و یک- صفر بازی را بردیم. اتفاقا من تک گل تیمم را زدم.

  • وقتی از فوتبال جدا هستی چگونه اوقات فراغت‌ات را پُر می‌کنی؟

من برای خوردن غذا به رستوران می‌روم و سعی می‌کنم مناطق دیدنی تهران را ببینم. ضمن اینکه خیلی خانواده دوست هستم و امیدوارم همسرم و دو فرزندم زودتر بتوانند به ایران بیایند تا در کنارم باشند. من دوست دارم به اندازه کافی وقت داشته باشم تا شهرهای دیگر ایران را هم از نزدیک ببینم.

  • برخی از تو انتقاد می‌کنند که اصلا با پای راست نمی‌توانی بازی کنی، نظر خودت چیست؟

من این موضوع را قبول ندارم. وقتی فوتبال چپ پاها را می‌بینید فکر می‌کنید آنها یک پا هستند و فقط از یک پای خود استفاده می‌کنند اما اگر دقت کنید اینطور نیست. من در بازی با فولاد با پای راست یک موقعیت تک به تک برای پولادی درست کردم. درست است پای چپ، پای تخصصی‌ام است اما با پای راست هم می‌توانم بازی کنم و به توپ ضربه بزنم.

  • مثل اینکه پاس گل دادن را بیشتر دوست داری؟

سعی می‌کنم وظیفه‌ام را در زمین انجام بدهم و خیلی دوست دارم وقتی بازی شروع می‌شود پرسپولیس زودتر گل بزند. حالا فرقی ندارد این گل را من بزنم یا یک بازیکن دیگر و مهم موفقیت تیم است. با این حال گل زدن هم برای یک بازیکن بسیار شیرین و مهم است.

  • از اینکه تا حالا گل نزدی ناراحت نیستی؟

می‌دانم که تا وقتی گل نزنم، هواداران نمی‌توانند ارتباط صمیمانه‌ای با من داشته باشند. البته از همه آنها ممنونم چون مرا تشویق می‌کنند و این برایم به اندازه زیادی ارزش دارد. احساس می‌کنم در کشور خودم هستم و دوستان واقعی خودم مرا به زبان کشورم حمایت می‌کنند. مطمئن باشید نخستین گل من برای پرسپولیس خاطره‌انگیز می‌شود و برای زدن نخستین گل لحظه‌شماری می‌کنم.

  • مهرداد پولادی و امیرحسین فشنگچی به نوعی رقیب تو هستند. رابطه‌ات با آنها چطور است؟

خوشحالم که دو چپ پای خوب مثل فشنگچی و پولادی در دفاع چپ پرسپولیس بازی می‌کنند.آنها بازیکنان خوبی هستند و ما می‌توانیم سمت چپ را قوی‌تر کنیم. من با آنها هم رابطه خوبی دارم.

  • مثل اینکه بازیکنان پرسپولیس از کار کردن با گل‌محمدی احساس خوبی دارند، درست است؟

بله همینطور است. گل‌محمدی خیلی‌خیلی به من کمک کرده تا در تیم جا بیفتم. یحیی واقعا یک جنتلمن است و به من کمک کرد تا زودتر در شرایط مطلوب قرار بگیرم. او صمیمیت خاصی را در تیم به‌وجود آورده و به بازیکنان نزدیک است.

  • لیگ ایران را از لحاظ فنی چطور ارزیابی می‌کنی، به‌نظر تو سطح کیفی مسابقات راضی‌کننده است؟

لیگ ایران خوب است و بیشتر یک لیگ فیزیکی محسوب می‌شود البته بعضی بازیکنان هم تکنیک خوبی دارند اما نقطه ضعف فوتبال ایران زمین‌هایی است که برای برگزاری بازی‌های لیگ درنظر گرفته می‌شود. به جز استادیوم آزادی و یک دو ورزشگاه دیگر، بقیه استادیوم‌ها کیفیت چندانی ندارند و نمی‌شود فوتبال سطح بالایی را روی آنها انجام داد. وقتی تیم‌ها با مشکل زمین مواجه هستند ناخودآگاه بازی‌ها فیزیکی می‌شود و کمتر می‌بینیم که توپ روی زمین باشد.

  • دوست داری فصل بعد هم در پرسپولیس بمانی؟

قرارداد من در آخر این فصل تمام می‌شود و حالا باید دید شرایط چگونه خواهد شد. خودم که دوست دارم بمانم و از بازی در پرسپولیس راضی هستم.

  • هواداران پرسپولیس از جایگاه این تیم در جدول رده‌بندی راضی نیستند. قبول داری آنها خیلی اذیت شدند؟

به‌نظرم پرسپولیس یک تیم بسیار بدشانس است. در همین بازی‌هایی که از نیم‌فصل دوم انجام دادیم بیشترین فرصت‌های گلزنی را از دست دادیم و همین موضوع باعث شد تا خوب امتیاز نگیریم. من معتقدم همه بازیکنان به تمرکز بیشتری برای بازی احتیاج دارند و ما به چند برد پیاپی هم نیاز داریم. هنوز شانس زیادی داریم تا خودمان را در جدول به جمع تیم‌های بالایی برسانیم و جام‌حذفی را هم در پیش داریم.

  • فکر می‌کنی در جام حذفی قهرمان شوید؟

بازی‌های این جام به اوج هیجان رسیده است. ما اول یک بازی بیرون از خانه با ذوب‌آهن داریم که خیلی سخت است و اگر ببریم باید با داماش بازی کنیم. مسیر پرسپولیس سخت است ولی همه ما می‌دانیم قهرمانی در جام حذفی چقدر هواداران پرسپولیس را خوشحال می‌کند.

  • می‌دانی که احتمال رویارویی پرسپولیس و استقلال در فینال حذفی هم وجود دارد؟

بله، اگر آنها سپاهان را ببرند به فینال می‌روند ولی ما برای رفتن به فینال باید دو بازی را ببریم. با این حال فکر می‌کنم خیلی‌ها دوست داشته باشند که پرسپولیس و استقلال بازی فینال را انجام دهند. اگر این دو تیم به فینال بروند قطعا یک بازی هیجان‌انگیز را شاهد خواهیم بود.

کد خبر 201261

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز