نماینده تهران در نامه ای خطاب به رئیس جمهور با رد نظر وی مبنی بر اینکه پشت پرده استیضاح وزیر کار سیاسی بوده است، گفت: استیضاح وزیر کار پشت پرده نداشت.

به گزارش مهر، علی مطهری در نامه‌ای در پاسخ به سخنان رئیس‌جمهور مبنی بر این که پشت پرده استیضاح وزیر کار سیاسی بوده است، گفت: یا جنابعالی واقعیت را می دانستید ولی برای اجرای یک پروژه سیاسی این مطالب را بر زبان جاری کردید و یا به خطا معتقد بودید که استیضاح سیاسی و ناشی از امور پشت پرده است، هر دو حالت از جنابعالی به عنوان رئیس جمهور پذیرفته نیست.

متن نامه علی مطهری خطاب به رئیس جمهور به این شرح است:

 

بسم الله االرحمن الرحیم

جناب آقای محمود احمدی نژاد

رئیس جمهور محترم

با اهدای سلام، لازم است در ارتباط با استیضاح وزیر کار نکاتی را به عرض برسانم:

جنابعالی استیضاح را یک اقدام سیاسی و ناشی از مسائل پشت پرده از قبیل ملاقات آقای فاضل لاریجانی با آقای مرتضوی معرفی کردید و بر اساس آن مطالبی خارج از موضوع استیضاح بیان نمودید که ناچار رئیس مجلس نیز پاسخ در خور و مناسب را دادند.

نظر به اینکه ممکن است بسیاری از مردم و حتی برخی از نمایندگان حرفهای شما را باور کرده باشند ضروری است سیر تکوین این استیضاح را به اختصار بیان کنم.

پس از تمرد وزیر کار از اجرای قانون درباره آقای مرتضوی به مدت نزدیک به یک سال، اینجانب متن استیضاح را نوشتم و چون امضا جمع کردم. حتی آقایان توکلی و نادران که دارای سابقه با آقای مرتضوی شناخته می شدند و برخی این استیضاح را ناشی از کینه ورزی آنها می پندارند، چندان مصمم نبودند. همین طور آقای مصباحی مقدم.

من استدلال کردم که مجلس نمی تواند در مقابل  چنین اتفاقی یعنی یک قانون ستیزی مستمر بی تفاوت باشد و سکوت مجلس فلسفه وجود آنرا زیر سوال می برد. در نهایت، استدلال اینجانب را پذیرفتند و امضا کردند و امضاها از حد نصاب  گذشت. آقای لاریجانی هیچ اطلاعی از این موضوع نداشتند تا نامه استیضاح را همراه آقای دهدشتی نماینده آبادان خدمت ایشان بردیم. ایشان پیشنهاد کردند که جلسه ای با وزیر بگذارید  و ضمن آگاه کردن او از طرح استیضاح فرستی به او بدهید.

امضا کنندگان هم برای اتمام حجت با وزیر این  جلسه را برگزار کردند. اما نتیجه همان شد که می دانید. پس هیچ امر پشت پرده ای در ماجرای استیضاح وجود نداشت وهیچ رابطه ای میان فیلم نمایش داده شده در مجلس شورای اسلامی و طرح استیضاح برقرار نبوده است.

از دو حال خارج نیست، یا  جناب عالی واقعیت را می دانستید ولی برای اجرای یک پروژه سیاسی آن مطالب را بر زبان جاری کردید یا به خطا معقتد بودید استیضاح سیاسی و ناشی از امور پشت  پرده است. هر دو حالت از جناب عالی به عنوان رئیس جمهور که باید مظهر اخلاق و کیاست و تدبیر و حکمت باشد، پذیرفته نیست.

اگر یادتان باشد در ماجرای استیضاح مرحوم کردان نیز همین رفتار را داشتید. از من درخواست ملاقات  کردید و من  خدمت رسیدم. نزدیک به سه ساعت خصوصی صحبت کردیم. هرچه کردم که کردان را به صورت مسالمت آمیز در پستی قرار دهید که نیاز به رای اعتماد مجلس نباشد و آبرویش محفوظ بماند نپذیرفتید و تکرار می کردید که پشت پره  این استیضاح هاشمی و توکلی قرار دارند و می خواهند دولت را زمین بزنند درحالی که هیچ کدامشان در جریان این استیضاح قرار نداشتند.

گویی از نظر جنابعالی اساسا احساس وظیفه نمایندگان برای دفاع از یک ارزش اخلاقی (استیضاح کردان) یا دفاع از قانون مداری(استیضاح شیخ الاسلامی) نمی تواند انگیزه یک استیضاح باشد و حتما انگیزه سیاسی و پشت پرده ای وجود دارد. این در حالی است که ما در دستورات اسلامی به حسن ظن توصیه شده ایم و از بد بینی نهی شده ایم.

والسلام علی مطهری

کد خبر 201116

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز