همشهری آنلاین: حزب حاکم کره شمالی قصد دارد به مناسبت شصت و پنجمین سالگرد استقلال این کشور جشن با شکوهی برگزار کند.

north korea

خبرگزاری رسمی کره شمالی ،هم‌زمان با انجام آزمایش هسته‌ای این کشور،با اعلام این خبر افزود براساس این تصمیم که دوشنبه از سوی دفتر سیاسی کمیته مرکزی حزب کارگران کره اتخاذ شده، از مسئولان درخواست شده است تا این رویداد تاریخی را به مناسبت شصت و پنجمین سالگرد تأسیس جمهوری دمکراتیک خلق کره و شصتمین سالگرد پیروزی در جنگ آزادیبخش سرزمین پدری (جنگ کره ) با شکوه و عظمت هر چه بیشتر جشن بگیرند.
خبرگزاری رسمی کره شمالی همچنین گفت براساس این تصمیم ، کشور مصمم است همه اقدام‌های نیروهای متخاصم را برای در انزوا نگاه داشتن پیونگ یانگ خنثی کند و با ایجاد یک قدرت اقتصادی و بهبود بخشیدن به استانداردهای زندگی مردم ، به پیروزی افتخار آمیز دست یابد.

این در حالی است که گفته می‌شود کره شمالی بعد از اعلام تصمیمش به چین و آمریکا برای ازمایش هسته‌ای دیگر، باوجود هشدارها و مخالفت‌های سازمان ملل و دیگر کشورها سومین ازمایش هسته‌ای خود را انجام داد.

کره شمالی همچنین بر ضرورت ادامه پرتاب سری ماهواره های کوانگ مینگ سونگ و نیز موشک های دوربرد قدرتمند تأکید کرده و انجام اقدام همه جانبه برای حفاظت مطمئن از امنیت و حاکمیت کشور را خواستار شده است.
کره شمالی در نهم سپتامبر 1948 تأسیس شد. جنگ کره در سال 1950 آغاز و 27 ژوئیه 1953 پس از امضای آتش بس متارکه جنگ متوقف شد. اما این جنگ هنوز به طور رسمی پایان نیافته است زیرا هنوز هیچ توافقنامه صلحی امضا نشده است.

کد خبر 201080
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز