همشهری آنلاین: مازیار میری و منوچهر محمدی کارگردان و تهیه‌کننده "حوض نقاشی" در نامه‌ای خطاب به مردم دلیل حاضر نشدن روی سن اختتامیه جشنواره فیلم فجر و دریافت سیمرغ مردمی را توضیح دادند.

مراسم تشییع پیکر حسن حبیبی

به گزارش  مهر، منوچهر محمدی و مازیار میری تهیه کننده و کارگردان فیلم "حوض نقاشی" با انتشار بیانیه ای که در نسبت به نوع داوری‌های سی و یکمین جشنواره فیلم فجر به ویژه در بخش آرای مردمی اعتراض کردند.

در متن بیانیه چنین آمده است: با تبریک سالگرد انقلاب اسلامی ایران و تبریک مضاعف به همه همکاران عزیزمان در سینمای ایران بالاخص آن دسته از فیلمسازان که در پایان جشنواره جایزه گرفتند، برخود لازم دانستیم بابت عدم حضور و دریافت جایزه مردمی"حوض نقاشی" توضیحات مختصری به شما مردم عزیز اعلام نماییم.

این جایزه را ما باید از دست کسی می گرفتیم که چهار سال است به ناحق بر بزرگترین، حساس‌ترین و مهمترین وزارتخانه فرهنگی کشور تکیه زده است. در ایام وزارت ایشان، فرهنگ کشور روزهای تلخ و اندوهباری را سپری می کند. کتاب، مطبوعات، تئاتر، موسیقی و سینما روزهای دردناک و دشواری را داشته‌ و دارند. وزیری که با وجود حکم قانون قفل بر خانه اهل سینمای ایران نهاده است و گروهی را به امر اداره سینما گمارده که جز بی‌تدبیری و ایجاد تفرقه در سینمای ایران دستاوردی نداشته و ندارند.

ما چگونه می توانستیم جز با عدم حضورمان صدای اعتراض هزاران تن از اهل فرهنگ و هنر کشور را که این روزها جز خوردن خون دل چاره ای ندارند به گوش شما مردم عزیز برسانیم؟

لذا گرفتن جایزه از دست ایشان را جفا به شما مردم و فرهنگ ایران می‌دانیم، گرچه لازم است به محضر شما مردم خوب برسانیم که اینان حرمت رای شما را نیز پاس نداشتند و در دقایق پایانی جشنواره، با رای شما کاری کردند که عقل از بازگو کردن آن شرم دارد.

جایزه ما محبت و لطف شما بود به فیلم "حوض نقاشی" که در هر نمایش نثار گرده سازنده آن کردید. باز هم ما را ببخشید.

کد خبر 200988

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز