«دوچرخه» در یک شب زمستانی سرد همسایه‌ی رنگ‌ها می‌شود تا شما را به تماشای آثار هنرمندان در پنجمین جشنواره‌ی بین‌المللی هنرهای تجسمی فجر ببرد. این جشنواره شنبه 14 بهمن در موزه‌‌ی هنرهای معاصر کار خود را آغاز کرد.

یک شب در همسایگی رنگ‌ها

ساعت 18

جمعیت زیادی در سالن ورودی موزه‌ی‌هنرهای معاصر جمع شده‌اند. چهره‌های هنری و ادبی هم هستند.کتاب دوره‌ی چهارم هم چاپ شده است. به گزارش دوچرخه، «سید عباس میرهاشمی» دبیر کل پنجمین جشنواره‌ی هنرهای تجسمی فجر  می‌گوید:« قول می‌دهیم کتاب پنجمین  جشنواره‌ی هنرهای تجسمی فجر تا آخر نمایشگاه یعنی 12 اسفند، چاپ شود.»

 

ساعت 19

در سالن آمفی‌تئاتر جمع شده‌ایم و تعداد زیادی از جمعیت ایستاده‌اند، چون جا برای نشستن نیست... یک گروه موسیقی بلوز آهنگ می‌نوازد. جایتان خالی سازهای بادی چه می‌کنند.

میرهاشمی درباره‌ی آثار رسیده‌ می‌گوید:«در رشته‌های عملی پس از بررسی و انتخاب آثار، 663 اثر به بخش رقابتی راه پیدا کردند. آثار راه یافته به بخش رقابتی رشته‌های نقاشی، خوشنویسی، نگارگری، مجسمه‌سازی، تصویرسازی و کاریکاتور در موزه امام علیع و آثار رقابتی رشته‌های عکاسی، پوستر، سفال و سرامیک در فرهنگسرای نیاوران به نمایش درمی‌آیند.»

 

ساعت 20

بالأخره اجازه پیدا می‌کنیم که از سالن‌های متعدد موزه دیدن کنیم. بخش ویژه‌ی این دوره از جشنواره به بزرگداشت پیامبر اعظم‌ص اختصاص دارد و دراین بخش 125 اثر از فعالان و پیش‌کسوتان رشته‌های مختلف به نمایش درآمده‌اند. گالری شماره 2 موزه‌ی هنرهای معاصر هم به منظور نکوداشت استاد محمود جوادی‌پور که در دوره‌های گذشته عضو گروه داوری بود و ریاست افتخاری جشنواره را بر عهده داشت، به گزیده ای از آثار این هنرمند اختصاص یافته است.کوچه‌باغ‌های دربند، کارگاه سفال، گندمزار و... کارهای زیبایی از این هنرمند را می‌بینیم.

 

ساعت 20 و 30 دقیقه

با کامبیز هورسان مجسمه‌ساز کمی گپ می‌زنیم. او که با ورق آهن و برش سی.‌ان.سی کار حجمی زیبایی ساخته است، می‌گوید از سال 71 مشغول مجسمه سازی است.

ماریا کازرونی هم اثر زیبایی با عنوان «نجات در اوج»  را در این نمایشگاه دارد.کار زیبایی با نام «اقرأ» از محمد کردی را هم می‌بینیم.

کاریکاتورهای کامبیز درم‌بخش، جواد علیزاده، بهرام عظیمی و... هم از بخش‌های دیدنی  این نمایشگاه هستند.

در بخش عکس‌هم امیرعلی جوادیان، محمد صیاد، مسعود زنده‌ روح کرمانی... با عکس‌هایی از فضاهای مکه و مدینه در این نمایشگاه حضور دارند.

اگر دوست دارید آثار این هنرمندان را از نزدیک ببینید  تا 12 اسفند فرصت دارید که به موزه‌ی ‌هنرهای معاصر، موزه‌ی امام علی‌ع و فرهنگ‌سرای نیاوران بروید و با دیدن  این آثار لذت ببرید.

این جشنواره علاوه بر تهران در 11 استان کشور هم در حال اجراست.

 

همشهرى، دوچرخه‌ى شماره‌ى 687

اثر ماریا کازرونى

کد خبر 200797
منبع: همشهری آنلاین

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز