همشهری آنلاین: دوازدهمین دور اجلاس 2 روزه سازمان همکاری اسلامی در قاهره امروز پنج‌شنبه به کار خود پایان داد.

 سازمان همکاری اسلامی

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه الیوم السابع، دوازدهمین دور اجلاس سازمان همکاری اسلامی  امروز با سخنرانی محمد مرسی رئیس جمهور مصر به پایان رسید.

بر اساس این گزارش در لحظات آخر این اجلاس بر سر بیانیه پایانی بین هیئت‌های سودان و اوگاندا درباره ماده شماره 46 بحث و جدل پیش آمد زیرا این ماده بر تشکیل کمیته حقیقت‌یاب به منظور رسیدگی بر شکوائیه ارائه شده از سوی سودان علیه اوگانادا به دلیل حمایت مالی از گروه‌های معارض مسلح تاکید داشت اما هیئت اوگانادا اصلاح این ماده و اضافه کردن بندی در خصوص ارائه شکوائیه علیه سودان را خواستار شد.

بر پایه این گزارش در این اجلاس همچنین شرکت‌کنندگان با ‌ایاد مدنی نامزد پیشنهادی عربستان سعودی به منظور جانشینی اکمل الدین احسان اوغلو دبیر کل سازمان همکاری اسلامی که در سال جاری ماموریتش به پایان می‌رسد، موافقت کردند.

مرسی در اختتامیه این اجلاس مرسی طی سخنانی گفت: قدرت ما در وحدت ماست، ما با یکدیگر سخن گفتیم و ما صاحب رسالت هستیم اما بدون اینکه در امور یکدیگر دخالت کنیم.

دوازدهمین دور اجلاس سازمان همکاری اسلامی از دیروز چهارشنبه با شرکت 56 کشور اسلامی از جمله جمهوری اسلامی ایران در قاهره آغاز بکار کرده بود.

کد خبر 200577
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز