چهارشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۷:۲۵
۰ نفر

گروه اقتصادی: دریافت علامت‌های مثبت درخصوص شرایط داخلی و خارجی کشور، قیمت‌ها در بازار سکه و ارز را به‌شدت کاهش داد.

سکه

به گزارش همشهری با وجود اینکه طی دو‌ماه گذشته قیمت‌ها به‌طور مداوم در مسیر افزایش قرار داشت اما ایجاد فضای امیدبخش برای تفاهم در عرصه دیپلماسی خارجی و همراه شدن آن با وعده پیش‌فروش سکه در عرصه داخلی سبب شد تا قیمت سکه و ارز با سرعتی قابل توجه عقبگرد کند.

البته رئیس‌کل بانک مرکزی در آبان‌ماه سال‌جاری وعده داده بود که درصورت افزایش بی‌ضابطه قیمت‌ها دوباره سیاست پیش‌فروش سکه را در پیش خواهد گرفت اما این وعده سرانجام بعد از گذشت سه‌ماه رنگ و بوی عملیاتی شدن به‌خود گرفت. در این مدت قیمت سکه از یک میلیون و 280هزار تومان به یک میلیون و 560هزار تومان رسید اما روز سه‌شنبه تنها ساعتی پس از اعلام خبر مذکور، قیمت‌ها روند نزولی به‌خود گرفت تا جایی که قیمت‌هایی که تا یک میلیون و 550هزار تومان پیش رفته بود، درنهایت به یک میلیون و 500 هزار تومان رسید. روز گذشته با تداوم این کاهش قیمت،

سکه تمام بهار یک میلیون و 450 و نیم سکه 750هزار تومان قیمت خورد. قیمت دلار هم دیروز در بازار تهران با کاهشی قابل توجه مواجه شد. روز گذشته همچنین برخی اخبار از طرح بانک مرکزی برای کاهش نرخ ارز در بازار آزاد به 2200تومان حکایت می‌کرد. این طرح که هنوز ابعاد دقیق آن مشخص نشده همزمان با طرح جدید مجلس برای مجازات سنگین اخلالگران ارزی رونمایی شده است.

کد خبر 200492
منبع: همشهری آنلاین

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز