چهارشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۱ - ۰۸:۳۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: انجمن سینمای جوانان ایران در نظر دارد با هدف توجه به لزوم بستر سازی برای کشف استعدادهای جدید در تداوم فرآیند آموزشی انجمن و ایجاد انگیزه «دومین جشنواره فیلم اولی‌های انجمن سینمای جوانان ایران» را در سال ۱۳۹۲ برگزار کند.

پوستر سینمایی

به گزارش ایلنا، هاشم میرزاخانی (رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل انجمن سینمای جوانان ایران و دبیر جشنواره فیلم اولی‌ها) با ذکر این موضوع گفت: انجمن سینمای جوانان ایران به عنوان متولی اصلی آموزش و تولید فیلم کوتاه است و به منظور ارتقای سطح آگاهی، تجربه و بینش نسل جوان برای نیل و ورود به سینمای ملی، با نگاه به پرورش هنرمندانی متعهد، خلاق و توانمند که موجب دستیابی به آثار فاخر فیلم کوتاه می‌شود و معرفی و ارزیابی بهترین تولیدات هنرجویان فارغ التحصیل از بیست و هشتمین دوره آموزشی انجمن سینمای جوانان ایران - ورودی‌های آبان ماه ۱۳۹۰ - از دفا‌تر انجمن سینمای جوانان سراسر کشور اقدام به برگزاری جشنواره فیلم اولی‌های انجمن سینمای جوانان ایران می‌کند.

میرزاخانی در ادامه افزود: جشنواره در دو بخش مسابقه­ فیلم اولی‌ها و جنبی برگزار می‌شود.

بخش مسابقه فیلم اولی‌ها به منظور توجه ویژه و ایجاد بستر مناسب برای حمایت از فیلمسازان جوان و کشف استعداد در این بخش است که آثار انتخاب شده توسط هیئت انتخاب به نمایش در می‌آید و بخش جنبی فرصتی است برای تبادل اندیشه‌ها و تجربه‌های هنرمندان و ایجاد زمینه‌ای ­ مناسب برای ارتقای سطح آموزش بصری و تئوری فیلمسازان فیلم اولی که شامل نمایش ویژه، مرور آثار، نشست‌ها و کارگاه‌های تخصصی و ... است.

اطلاعات بیشتر در خصوص فراخوان جشنواره و نحوه شرکت علاقمندان و همچنین جوایز جشنواره در اخبار بعدی توسط این واحد اعلام خواهد شد.

نخستین جشنواره فیلم اولی‌ها در شهریور ماه سال ۹۱ در اردوگاه شهید باهنر توسط انجمن سینمای جوانان ایران و به دبیری هاشم میرزاخانی برای فارغ التحصیلان بیست و هفتمین دوره آموزشی این انجمن برگزار شده است.

 

کد خبر 200426

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز