مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۱ - ۰۵:۴۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: محققان با کمک گرفتن از تکنولوژی پیشرفته اسکن و مدل‌سازی مومی توانستند چهره حقیقی ریچارد سوم را نمایان سازند.

ریچارد سوم

بر اساس گزارش دیسکاوری، بازسازی ویژگی‌های چهره ریچارد سوم، با لبخندی کم‌رنگ، چانه‌ای پهن و بینی قوس‌دار، بر اساس جمجمه‌ای که در سپتامبر سال گذشته به همراه اسکلت وی در عمق دو فوتی پارکینگی در لسیستر انگلستان کشف شده، انجام گرفته است.

این بازسازی درپی تایید هویت ریچارد سوم،‌آخرین پادشاه انگلیسی که طی نبرد کشته شده‌است، و نسبت دادن این اسکلت به وی انجام گرفته است. آزمایش‌های DNA به خوبی تایید کردند که این استخوان‌ها به آخرین پادشاه از خانواده پلنتاژنت تعلق دارد.

مدل مومی از صورت ریچارد سوم با استفاده از اسکن سه‌بعدی جمجمه کامل وی و استفاده از ساختار استخوان‌بندی به منظور تخمین ضخامت لایه‌های مختلف ماهیچه‌ها و پوست استفاده شده‌است. سپس این اسکن بااستفاده از سیستم نمونه‌ساز سریع به نسخه‌ای پلاستیکی تبدیل شد.

ریچارد سوم

این مدل سپس رنگ‌آمیزی شده و به آن بافت داده شد و چشم‌های مصنوعی برای آن کار‌گذاشته شد، سپس با استفاده از منابع و پرتره‌های موجود از وی، لباس و ظاهری سلطنتی در مدل ایجاد شد و ریچارد سوم با لباسی شاهانه، کلاه‌گیس و کلاه تزئین شد. جان آشدون‌هیل تاریخدان انگلیسی این مدل را به اندازه‌ای واقعی توصیف می‌کند که گویی با ریچارد سوم رو‌در‌رو شده‌اید.

بررسی‌های انجام گرفته بر روی اسکلت کشف شده نشان می‌دهد که قد این پادشاه جوان انگلیسی 1.76 متر بوده و از بدنی لاغر و باریک برخوردار بوده‌است. وی به انحنای شدید ستون فقرات مبتلا بوده است. احتمالا اسکلت وی در کلیسای لسیستر در فاصله کمی از مکانی که کشف شده، دوباره به خاک سپرده خواهد شد.

کد خبر 200366
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دانش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز