جمعه ۳۱ فروردین ۱۳۸۶ - ۱۳:۱۳
۰ نفر

گروه بورس: ارزش بورس تهران در پایان مارس 2007 میلادی از مرز 41 میلیارد دلار گذشت.

تازه‌ترین گزارش فدراسیون بین‌المللی بورس‌های اوراق بهادار نشان می‌دهد. ارزش بورس تهران در یک سال گذشته، 2/24 درصد افزایش یافته است.

طبق این آمار از ژانویه تا مارس 2007 میلادی معادل 4 میلیارد دلار به ارزش جاری بازار سهام تهران افزوده شده است.

براساس این گزارش، در حال حاضر ارزش کل بازار سرمایه جهان به 52 هزار میلیارد ریال رسیده که در این میان بورس نیویورک با ارزش بازاری معادل 15 هزار و 500 میلیارد دلار هم‌چنان بزرگترین بازار سهام جهان به‌شمار می‌رود. بورس نیویورک در یک سال اخیر 9/9 درصد رشد را در ارزش بازار خود تجربه کرده است.

بزرگان جهان

اما پس از نیویورک، بورس توکیو ایستاده است. این بورس با وجود نزول یک درصدی ارزش آن، هم‌چنان دومین بازار سهام جهان است. ارزش جاری بورس توکیو، 4 هزار و 737 میلیارد دلار برآورد می‌شود. پله سوم نیز به بورس نزدک اختصاص یافته است.

طبق آخرین گزارش فدراسیون بین‌المللی بورس‌های اوراق بهادار، ارزش بورس نزدک، به‌عنوان دومین بازار سهام فعال در ایالات متحده، از مرز 3 هزار و 900 میلیارد دلار گذشته نزدک در یک سال گذشته با رشد 2/3 درصد روبه‌رو بوده است.

دوران یورونکست

این گزارش حاکی است: در پایان مارس 2007 برای نخستین‌بار در تاریخ بازار سرمایه جهان، یورونکست، بورس فراگیر قاره اروپا، از نظر ارزش بازار، از بورس لندن پیشی گرفته است.

در حال حاضر ارزش یورونکست 3 هزار و 882 میلیارد دلار و ارزش بورس لندن 3 هزار و 842 میلیارد دلار است.

به این ترتیب بورس قدرتمند جزیره، یعنی بورس لندن، پس از یک دهه رقابت سرانجام در برابر بورس یکپارچه اروپایی به زانو درآمد.

کد خبر 20030

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز