همشهری‌آنلاین: در روز ششم سی و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر "رسوایی" ساخته ده‌نمکی و فیلم "خسته نباشید" ساخته محسن قرایی روی پرده می‌رود.

جشنواره سینمایی

 به گزارش مهر، در روز ششم جشنواره فجر فیلم جدید میرکریمی به همراه دو فیلم اولی روی پرده می رود. همچنین در این روز یک فیلم در ژانر دفاع مقدس نیز به نمایش در می‌آید.

من عاشق سپیده صبحم: به کارگردانی علی کریم و تهیه کنندگی علی آشتیانی پور وعلی کریم ساخته شده است. علی کریم پیش از این دستیار و برنامه ریز کارگردانان های متعددی در سینما و تلویزیون بوده است. پیش از وی فیلم ویدیویی "چاله" را ساخته است که در جشنواره ونیز به نمایش در آمد.

در این اثر بابک کریمی، امیر عزیزی، محمد احمدی، هوشنگ رادی پور، علی علویان، مهدی امینی، مسعود سلیمانی، حسین اسکندری، مهسا ظریف و... بازی می کنند. این فیلم با بالاترین آرا هیات انتخاب به بخش مسابقه راه یافته است.

این فیلم داستان امیر دستیار کارگردانی است که به همراه کارگردان به لوکیشن فیلمبرداری می رود. در مسیر رسیدن به مقصد کارگردان متوجه می شود که دستیارش ظاهرا حال مساعدی ندارد ....

خسته نباشید:به کارگردانی محسن قرایی و تهیه‌کنندگی سازمان توسعه سینمایی سوره حوزه هنری است که در هر دو بخش سودای سیمرغ و نگاه نو حضور دارد. "خسته نباشید" یکی از پر حاشیه ترین فیلم های این دوره از جشنواره است. فیلمبرداری این فیلم پس از گرفتن 70 درصد از کار توقیف شد و دلیل عمده این موضوع را نداشتن پروانه ساخت عنوان کردند.

فیلم خسته نباشید

پیش از این افشین هاشمی به همراه محسن قرایی کارگردان اثر بودند اما پس از مدتی پس از توافق حوزه هنری و ارشاد برای ادامه کار، نام افشین هاشمی از پروژه حذف شد و مانند فیلم "حوض نقاشی" اینبار نام رضا میرکریمی نیز به عنوان تهیه کننده از فیلم بیرون آمد.

همچنین باران کوثری نیز از گروه بازیگران جدا شد. به همین دلیل هنوز مشخص نیست چه بخشهایی از این فیلم پس از تغییر در عوامل دوباره فیلمبرداری شده است. این فیلم هم قطعا به دلایل مختلف قطعا مخاطبانی خواهد داشت.این فیلم ساعت 16:15 در برج میلاد نمایش داده می شود.

 گام های شیدایی: با نام قبلی "غریبه" به کارگردانی حمید بهمنی و تهیه‌کنندگی محمد قهرمانی ساخته شده و محصول موسسه فرهنگی هنری شهید آوینی است. این فیلم دومین اثر در ژانر دفاع مقدس است که امسال در جشنواره فجر حضور دارد. لوریت حنینو، بازیگر لبنانی در این فیلم در نقش یک سرباز آمریکایی بازی می‌کند. جمشید هاشم‌پور‌، بهنوش طباطبایی،‌ کوروش تهامی‌، محمدرضا شریفی‌نیا و فخرالدین صدیق‌شریف دیگر بازیگران این فیلم سینمایی هستند.

فیلم سینمایی "غریبه" به موضوع اشغال عراق توسط آمریکا در سال 2005 می‌پردازد و در خلاصه داستان آن آماده است: جولیا به خدمت ارتش ایالات متحده درآمده و تلاش دارد مدارکی را که در حین انجام وظیفه در این کشور به دست آورده است به دوست خبرنگار خود برساند. در جریان این اتفاقات یکی از پرده‌های سناریو آزادسازی عراق به تصویر کشیده می‌شود.

فیلم قبلی این کارگردان "آن مرد آمد" نیز با اینکه چند سال از ساخت آن می گذرد امکان اکران عمومی پیدا نکرده است. این فیلم ساعت 19:30 نمایش داده می شود.

عملیات مهدکودک: به کارگردانی فرزاد اژدری و تهیه‌کنندگی رویا شریف ساخته شده است. در این فیلم علیرضا خمسه، اکبر عبدی، شمسی فضل‌اللهی، حسام نواب صفوی، سروش صحت، مریم سعادت، فرزاد حسنی، بهنوش بختیاری، لیلا بلوکات، نرگس محمدی، امیر حسین رستمی،  شبنم فرشاد، نفیسه قدرتی، آفاق بهشتی، زینب علیخانی، ژاکلین آواره، اصغر کردبچه، علی اسکندری، مرضیه اکبرنژاد، مرتضی تهرانی، مجید مختارپور به همراه بازیگران خردسال کیمیا حسینی، مبیناسادات آتشی، ساینا اژدری، دانیال ابوطالب و یاس نوروزی نقش آفرینی می‌کنند.

"عملیات مهد کودک" فیلمی در ژانر کودک بوده و داستان آن روایتگر چند کودک است که برای جلب توجه والدینشان دست به کار بزرگی می‌زنند. بخش‌هایی از این فیلم به صورت جلوه‌های ویژه رایانه‌ای تولید خواهد شد.

همچنین فیلم رسوایی ساخته ده‎نمکی و با بازی الناز شاکر دوست و اکبر عبدی صبح سه شنبه(17 بهمن) در برج میلاد به روی پرده رفت.

کد خبر 200255

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز