سه‌شنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۱ - ۰۹:۱۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: رییس‌جمهور صبح امروز به منظور شرکت در اجلاس سران سازمان همکاری‌های اسلامی عازم قاهره - پایتخت مصر - شد.

محمود احمدی‌نژاد به دعوت رسمی محمد مرسی - رییس‌جمهور مصر - برای انجام یک سفر سه روزه و شرکت در اجلاس سران سازمان همکاری‌های اسلامی عازم مصر شده است.

بر اساس این گزارش، ایران در این اجلاس به عنوان رییس دوره‌ای جنبش عدم تعهد حضور دارد و این نخستین سفر رییس‌جمهور کشورمان پس از انقلاب به مصر خواهد بود.

بدرقه رسمی رییس‌جمهور توسط محمدرضا رحیمی معاون اول رییس‌جمهور و غلامحسین الهام سخنگوی دولت انجام شد.

به گزارش ایسنا، مشایی مشاور رییس‌جمهور، مصلحی وزیر اطلاعات، قاسمی وزیر نفت، حسینی وزیر اقتصاد، بقایی معاون اجرایی ریییس‌جمهور، موسوی رییس سازمان حج و زیارت و شیخ‌الاسلامی وزیر برکنار شده تعاون، کار و رفاه اجتماعی، در این سفر احمدی‌نژاد را همراهی می‌کنند.

همگرایی ایران و مصر بسیاری از معادلات را حل می‌کند

محمود احمدی‌نژاد صبح امروز پیش از عزیمت به مصر، در جمع خبرنگاران در فرودگاه مهرآباد با بیان اینکه "این اولین سفر یک مقام رسمی ایران در سطح رییس‌جمهور پس از 34 - 35 سال به مصر است"، افزود: قطعا این سفر روابط 34 ساله و مسائل پیرامون آن را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

وی ادامه داد: امروز منطقه، مصر و جهان بشریت در حال تحولات اساسی است و رسیدن به تحلیل مشترک و پس از آن برنامه و عمل مشترک برای مدیریت تحول، مساله اصلی است.

رییس‌جمهور با بیان اینکه "سعی می‌کنم در سازمان همکاری‌های اسلامی، هم نظر جمهوری اسلامی را مطرح کنم و هم تلاش کنم به نقطه‌ مشترک دست یابیم"، تصریح کرد: در این سفر با مسئولان مصر، علما، دانشگاهیان، سیاستمداران، نخبگان و اهالی رسانه گفت‌وگو خواهم کرد و این خط را ادامه خواهیم داد.

احمدی‌نژاد افزود: سعی می‌کنیم زمینه گسترش همکاری ایران و مصر را فراهم کنیم چون ایران و مصر دو کشور بزرگ، با سابقه فرهنگی گسترده درخشان هستند و امروز از نیروی انسانی بسیار بااستعداد و ورزیده برخوردارند و همچنین جایگاه سیاسی و اجتماعی دو کشور در منطقه و بین‌الملل برجسته است، پس جهت‌گیری‌هایشان در مناسبات منطقه و بین‌الملل تاثیر بالایی دارد.

وی با بیان اینکه "اگر همکاری بین ایران و مصر در مسائل منطقه و بین‌الملل ایجاد شود، بسیاری از معادلات اصلاح می‌شود و به نفع ملت‌ها تغییر جهت خواهد داد"، تصریح کرد: همه سفر، متن است و حتی حاشیه‌ آن هم متن است و امیدواریم با عنایت و هدایت خداوند به سمت بهترین گام‌ها در جهت منافع، کرامت و عزت ملت‌ها حرکت کنیم.

کد خبر 200253
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز