همشهری آنلاین: رییس جمهوری اسلامی ایران گفت: همه ما باید دست به دست هم دهیم و با همدلی، توکل بر خدا و تلاش، تمدن شکوهمند اسلامی را در سرزمین ایران برپا کنیم.

 به گزارش ایرنا از شیراز دکتر محمود احمدی نژاد روز جمعه در ادامه بیست و هفتمین سفر استانی به فارس در اجتماع مردم جهرم افزود: ما باید همه ایران را در شان مردم ایران بسازیم و از مهمترین کارهایی که باید در این راستا صورت گیرد، تلاش عمومی برای ایجاد اشتغال و رفع بیکاری جوانان است.

رییس جمهوری در ادامه سخنان خود با اشاره درس آموزی از مکتب پیامبر اسلام گفت: اگر قدرت‌ها نباشند، خواهیم دید که گروه گروه ملت‌ها به سمت خداپرستی و عدالت طلبی، آزادگی و توحید حرکت خواهند کرد.

وی‌اظهارداشت: ازقول مردم جهرم وبه نمایندگی از همه‌ملت ایران به قدرت‌های زورگو پیام می‌دهم که ملت ایران همه را به راه انبیا، صلح، عدالت و برادری دعوت می‌کند،راه‌انبیا و پیامبر اسلام آیینه همه ادیان الهی و همه زیبایی ها و خوبی‌های عالم است.

احمدی نژاد با بیان اینکه ملت ما دست دوستی به‌سوی همه ملت‌ها دراز و همه را دعوت می‌کند و این ملت اهل منطق،گفت و گو و برادری است، گفت: قدرت‌های زورگو بدانند اگر این دعوت حق را نپذیرند، به مسیر انبیا و پاکی و صداقت و قانون مداری و احترام به حقوق ملت‌ها برنگردند، آنگاه دست قدرت ملت ها آنان را به زیر خواهد کشید.

رییس جمهوری گفت: اینکه به دروغ می‌گویند نگران توسعه تسلیحات هسته‌ای هستند، یک بهانه‌ای برای جلوگیری از پیشرفت و سعادت ملت ها، تحمیل فقر، عقب ماندگی وجهل در ملت‌ها برای تداوم سلطه آنان بر ملت‌ها و چپاول ثروت ملت‌هاست.

وی با بیان اینکه آنان با انحصار طلبی در علم و فن‌آوری می‌خواهند منافع خود را بر منافع ملت‌ها ترجیح دهند، جلوی پیشرفت و عزت ملت‌ها را بگیرند، اضافه‌کرد: شما مثل گذشته در برابر ملت ایران دچار اشتباه شدید، اگر تصور می‌کنید با این‌ حرکت‌های مذبوحانه می‌توانید جلوی پیشرفت ملت‌ایران را بگیرید، اشتباه می‌کنید، این ملت متحد، یکدل و محکم در صحنه ایستاده و از همه حقوق هسته‌ای خود با اقتدار دفاع خواهد کرد.

احمدی نژاد گفت: اگر خیال می‌کنید در ایران عده‌ای پیدا می‌شوند که به نفع شما و برای خوشایند شما دست از این حق بردارند و در این مسیر وقفه ای ایجادکنند، بازهم‌اشتباه می‌کنید، استفاده کامل از همه ظرفیت انرژی هسته ای با فن‌آوری بومی، خاص همه ملت ایران است و این ‌ملت در هر اجتماعی با مشت‌های گره کرده و فریادهای بلند برحق مسلم خود پافشاری و تاکید می‌کند.

رییس جمهوری با بیان اینکه امروز مشکلات بشریت به خاطر دوری از پیامبران و فرهنگ و راه آنان است، گفت: زورگویان و قدرتمندان عالم اجازه نمی‌دهند که راه و رسم انبیای الهی و پیامبر عزیز ما در دنیا منتشر شود.

وی‌ گفت:اما بدانید که چنین انحراف و گمراهی ادامه پیدا نخواهد کرد، امروز ملت ها بیدارند و از دروغ گویی، زورگویی، تهدید،تجاوزطلبی،استکبار، انحصار طلبی و خودخواهی قدرت‌های بزرگ خسته شده‌اند.

رییس‌جمهوری همچنین در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه جهرم از ستون‌های تمدن و فرهنگ ایران‌زمین است، گفت: این شهرستان دارای استعدادهای انسانی، خمیرمایه‌های ایمانی و جهد و کوشش مردم است.

وی افزود: دیار جهرم می‌تواند و باید به نقطه اتکای پیشرفت و بالندگی نه تنها در استان فارس بلکه در تمام کشور بدل شود.

وی جوانان جهرم را میراث بر شجاعت شهیدان برشمرد و گفت: سهم این جوانان از تسهیلات ارزان‌قیمت برای فعالیت‌های زودبازده اقتصادی در سال جاری بیش از ‪ ۷۵‬میلیارد تومان است که از مسوولان استان فارس می‌خواهم آن را به حداقل یکصد میلیارد تومان افزایش دهند.

رییس جمهوری تعیین یک منطقه نمونه گردشگری، تصویب قطعی انتقال آب شرب جهرم از سد سلمان فارسی، نهایی کردن تبدیل جاده شیراز - جهرم به بزرگراه، تجهیزکامل بیمارستان جهرم و اعمال تعرفه برق گرمسیری برای چندماه در جهرم را از جمله مصوبات دولت در فارس برشمرد.

احمدی نژاد گفت: نیروگاه جهرم امسال به بهره برداری می‌رسد از همین جا به وزیر نیرو می‌گویم که در به ‌کارگیری نیروها اولویت با نیروهای جهرمی خواهد بود.

وی گفت: موضوع پرواز برای فرودگاه جهرم را به نمایندگی از مردم جهرم امروز در جلسه دولت مطرح می‌کنم و امید که پرواز برقرار شود.

رییس جمهوری همچنین احداث دانشگاه پیام نور در بخش خاوران جهرم و ایجاد دو مجموعه ورزشی پیشرفته‌ برای دختران و پسران جوان جهرم را از دیگر برنامه‌های دولت در این شهرستان عنوان کرد.

شهرستان جهرم باجمعیت حدود ‪ ۲۰۰‬هزار نفر و وسعت پنج هزار و ‪ ۶۲۹‬کیلومتر در جنوب شرقی شهرستان شیراز قرار دارد.

این شهرستان یک هزار و ‪ ۱۵۰‬متراز سطح دریا ارتفاع دارد و متوسط درجه حرارت آن ‪ ۲۵‬درجه سانتیگراد است.

شهرستان جهرم دارای چهار شهر ، چهار بخش،‪ ۱۲‬دهستان و ‪ ۲۴۴‬روستا می‌باشد و سابقه تاریخی آن به دوره هخامنشی و حکومت اردشیر اول برمی گردد.

این شهرستان ‪ ۷۲‬هزار هکتار اراضی زیر کشت دارد که ‪ ۳۰‬هزارهکتار آن تحت پوشش باغ و ‪ ۴۲‬هزار هکتار زیر کشت زراعی است.

جهرم با تولید سالانه ‪ ۱۶۲‬هزار و ‪ ۳۲۱‬تن محصول باغی و زراعی از قطب‌های مهم کشاورزی استان فارس است.

این منطقه‌به رغم پتانسیل بالای محصولات باغی برای صادرات، با فقر صنایع تبدیلی و فرآوری مواجه است و ازاین روکشاورزان و باغداران آن سالانه مبالغ هنگفتی را بابت ضرر و زیان ناشی از عدم صادرات و عرضه به سایر نقاط کشور متحمل می‌شوند.

جهرم دارای یک فرودگاه است که از چهار سال پیش تاکنون به بهانه عدم استقبال مردم از پروازهای مسافربری، تعطیل گردیده است، راه اندازی این فرودگاه تاثیر زیادی در رونق اقتصادی منطقه به دلیل نبود صنایع تبدیلی خواهد داشت.

چهار بانده شدن جاده شیراز- جهرم، تامین آب آشامیدنی از سد سلمان فارسی و تغییر تعرفه برق مصرفی به دلیل گرمای شدیدمنطقه از دیگر خواسته‌های مردم جهرم است.

شهرستان جهرم در ‪ ۱۹۳‬کیلومتری جنوب شرقی شهرستان شیراز قرار دارد.

کد خبر 20016

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز