همشهری آنلاین: وزیر امور خارجه آمریکا با رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین و نخست وزیر رژیم صهیونیستی به صورت تلفنی گفت‌وگو کرد؛ گفت‌وگویی که محور آن تحولات فلسطین و ارتقای روند صلح خاورمیانه بود.

جان کری

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد که جان کری وزیر امور خارجه جدید آمریکا در گفت‌وگوی تلفنی با عباس و نتانیاهو بر ارتقای روند صلح متعهد شده است.

سخنگوی بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی این گفت‌وگوی تلفنی را تایید کرد اما اطلاعاتی از جزئیات آن ارائه نکرد.

ویکتوریا نولاند سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در این رابطه گفت: کری در خصوص روند صلح در خاورمیانه از طرف خودش و باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا متعهد شده و گفته است که از تامین امنیت اسرائیل حمایت می‌کند و خواستار یک صلح بلند مدت میان دو طرف درگیر است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، نبیل ابو ردینه، سخنگوی ریاست تشکیلات خودگردان فلسطین اعلام کرد، جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا در تماس تلفنی با محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین درباره ضرورت ملاقات مستقیم طرفین در آینده نزدیک برای بررسی موضوعات و عوامل مختلفی که بتواند به پیشبرد روند مذاکرات کمک کند، گفت‌وگو کرد.

ابو ردینه افزود، جان کری خطاب به محمود عباس یادآور شد، باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا توجه ویژه‌ای به پیشبرد روند صلح و پشتیبانی از تلاش‌های منطقه‌ای و بین‌المللی برای حل مناقشه فلسطین دارد.

جان کری در گفت‌وگوی تلفنی با عباس اظهار کرد که دولت آمریکا از مشکلات اقتصادی مردم فلسطین آگاهی کامل دارد.

ابو ردینه تصریح کرد، محمود عباس نیز انتخاب جان کری را به عنوان وزیر امور خارجه جدید آمریکا به وی تبریک گفت و ابراز امیدواری کرد طرفین در آینده نزدیک با هم دیدار کنند.

گفت‌وگوی تلفنی جان کری با محمود عباس اولین تماس میان دولت جدید واشنگتن با رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین از زمان پیروزی مجدد باراک اوباما در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا است.

جان کری پیش از این به عنوان رئیس کمیسیون روابط خارجی سنای آمریکا چند بار با محمود عباس دیدار کرده بود.

کد خبر 200144
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز