اهواز: مدیرکل آمار و اطلاعات استانداری خوزستان اعلام کرد: استان خراسان جنوبی با نرخ بیکاری 6/2 درصد پایین‌ترین و استان فارس با نرخ 21/2درصد بالاترین نرخ بیکاری در کشور را دارند.

سیدلطف‌الله هاشمی در گفت‌وگو با ایسنا گفت: آمارگیری از نیروی کار نشان می‌دهد که نرخ بیکاری جمعیت 15ساله و بیشتر در خوزستان در تابستان امسال 13/3درصد است و از این نظر در بین استان‌های کشور در رتبه 13کشور قرار دارد. وی با بیان اینکه متوسط نرخ بیکاری در کشور 12/4درصد است، افزود: دغدغه اصلی در استان خوزستان بیکاری جمعیت سنی 15تا 29ساله است که در حال حاضر نرخ بیکاری در این رده سنی در استان 23/5درصد است.

هاشمی با بیان اینکه پیش‌بینی شده تا پایان برنامه پنجم نرخ بیکاری در استان به 10/1درصد برسد، خاطرنشان‌کرد: باید موانع کسب و کار در استان رفع شود؛ ازجمله این موانع می‌توان به کمبود منابع مالی و نقدینگی، فرایندهای طولانی مجوزهای کسب و کار، عدم‌انطباق آموزش‌های رسمی و فنی و حرفه‌ای‌، عدم‌توان رقابت محصولات و خدمات در بازار‌ و بالابودن بهای تمام‌شده، بهره‌وری پایین نیروی کار و کمبود تسهیلات بانکی، تحریم‌های بین‌المللی، واردات کالاهای مصرفی و بالابودن نرخ تورم و مشکلات جذب سرمایه‌گذار اشاره کرد.

کد خبر 199899

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز