پنجشنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۱ - ۰۷:۵۳
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: دکتر حسن حبیبی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و رئیس بنیاد ایران شناسی، بامداد امروز به علت ایست قلبی در بیمارستان شهید باهنر تهران درگذشت.

habibi

به گزارش واحد مرکزی خبر ،‌ قائم مقام بنیاد ایران شناسی با اعلام این خبر افزود: مرحوم دکتر حبیبی، دیشب دچار ایست قلبی شد که او را به بیمارستان شهید باهنر منتقل کردیم و گروه پزشکی این بیمارستان برای احیاء تلاش بسیار کردند اما متاسفانه این تلاش ها بی نتیجه ماند و وی در ساعت یک بامداد دعوت حق را لبیک گفت.

احمد دانیالی با اشاره به سابقه بیماری مرحوم حبیبی گفت: وی از چهار سال پیش به بیماری دیابت مبتلا بود و چند بار نیز دچار مشکل قلبی شد اما تحت درمان بود و به عنوان رئیس بنیاد ایران شناسی کار روزمره اش را در این بنیاد انجام می داد.

وی همچنین گفت : مراسم تشییع مرحوم حبیبی فردا ساعت 9 صبح از مقابل بنیاد ایران شناسی در خیابان شیخ بهایی جنوبی ، خیابان ایران شناسی برگزار و پیکر آن مرحوم در بهشت زهرا به خاک سپرده می شود.

دانیالی افزود: مراسم ترحیم آن مرحوم نیز بعد از ظهر یکشنبه از ساعت 13 و 30 دقیقه تا 15 در مسجد نور در میدان فاطمی برگزار خواهد شد.

وزیر فرهنگ و آموزش عالی‌، نخستین رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی‌، معاون اول رئیس‌ جمهوری‌، عضو هیئت ‌امنای فرهنگستان ‌های جمهوری اسلامی ایران‌ و عضو هیئت‌ امنای کتابخانه مجلس شورای اسلامی‌ از سوابق اجرایی مرحوم دکتر حبیبی بود.

پیام تسلیت رئیس مجلس شورای اسلامی به مناسبت درگذشت حسن حبیبی

رئیس مجلس شورای اسلامی در پیامی درگذشت حسن حبیبی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام را تسلیت گفت.

متن پیام آقای لاریجانی به این شرح است:

بسم ‌الله الرحمن الرحیم

درگذشت آقای دکتر حسن حبیبی که از چهره‌های درخشان، کوشا و پرتلاش انقلاب و نظام جمهوری اسلامی می‌باشند، موجب تأسف و تأثر فراوان گردید.

ایشان از شخصیت‌هایی بودند که از سال‌های آغازین نهضت و انقلاب و همچنین پس از پیروزی آن در جایگاه‌های مهم و تأثیرگذار به ایفای نقش پرداختند که خدمات آن مرحوم به عنوان عضویت در کمیته تدوین پیش‌نویس و نیز شورای بازنگری قانون اساسی، نمایندگی مجلس شورای اسلامی، مسئولیت وزارت دادگستری، عضویت در شورای نگهبان، معاونت اولی رئیس‌جمهور، رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی، ریاست هیئت امنای فرهنگستان‌های جمهوری اسلامی، ریاست بنیاد ایران‌شناسی و عضویت در مجمع تشخیص مصلحت نظام در تاریخ پرشکوه انقلاب همواره به یادگار خواهد ماند.

اینجانب از سوی خود و نمایندگان مجلس شورای اسلامی ضایعه درگذشت دکتر حسن حبیبی را به ملت شریف ایران و خانواده آن مرحوم تسلیت گفته، برای روح بلند ایشان رحمت و مغفرت و برای بازماندگان صبر و شکیبایی از درگاه خداوند متعال مسألت می‌کنم.

پیام تسلیت رئیس قوه قضائیه به مناسبت درگذشت دکتر حسن حبیبی

رئیس قوه قضائیه هم ، در پیامی درگذشت دکتر حسن حبیبی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام را تسلیت گفت.

متن پیام آیت الله آملی لاریجانی به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

انا لله و انا الیه راجعون

درگذشت جناب آقای دکتر حسن حبیبی عضو محترم مجمع تشخیص مصلحت نظام که از فرهیختگان این مرز و بوم بود و سال های طولانی از عمر خود را در خدمت به انقلاب و نظام جمهوری اسلامی ایران سپری کرد، موجب تاسف و تالم اینجانب گردید.

ضمن تسلیت فقدان آن مرحوم به محضر مقام معظم رهبری( مد ظله العالی ) و خانواده محترم ایشان، ا ز خداوند متعال برای آن فقید سعید غفران الهی و علو درجات و برای بازماندگان صبر جمیل و اجر جزیل مسالت دارم.

کد خبر 199626
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز