مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۰:۳۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: مدیر عامل شرکت مترو تهران و حومه گفت:در دو روز آینده دستگاه حفار اتوماتیک خط ۳ مترو از زیر خط ۲ که در حال بهره برداری و خدمات رسانی به شهروندان است، گذر می‌کند.

به گزارش همشهری آنلاین، مهندس هابیل درویش در نشستی خبری که صبح امروز با حضور خبرنگاران برگزار شد با بیان این مطلب افزود: دستگاه حفار اتوماتیک خط ۳ متروی تهران در حالی از بامداد فردا از زیر تونل خط ۲ واقع در تقاطع خیابان ولیعصر (عج) و خیابان امام خمینی (ره) عبور می‌کند که مسافرگیری در این خط متوقف نخواهد شد و تمهیدات فنی برای عبور ایمن این دستگاه پیش‌بینی شده است.

درویش گفت: برای نخستین بار در کشور دستگاه حفار اتوماتیک مترو (TBM) از زیر یک خط در حال بهره برداری عبور خواهد کرد و این کار، کاری بسیار سخت، حساس و فنی است.

وی ادامه داد: چون تاکنون تجربه چنین کاری را در کشور نداشته‌ایم، تمام تمهیدات لازم برای اجرای این مهم پیش بینی شده است و امیدواریم بتوانیم این کار را به خوبی محقق کنیم.

درویش با بیان اینکه در راستای افزایش ضریب ایمنی هماهنگی‌های لازم با شرکت آب، برق، گاز، ستاد بحران و گروه‌های امدادی و شهرداری منطقه صورت گرفته است گفت: شرکت مترو برای تحقق این مهم در آماده باش کامل قرار دارد تا بتوانیم با موفقت از این بخش عبور کنیم. همچنین خاک محدوده چهارراه سپه (تقاطع ولیعصر (عج) - امام خمینی (ره)) تحکیم شده است، ضمن اینکه جنس خاک این منطقه اندکی از خاک چهارراه امیراکرم و منیریه بهتر است.

وی با بیان اینکه خط ۳ مترو تهران در تقاطع خیابان امام خمینی (ره) از زیر خط ۲ مترو عبور خواهد کرد تصریح کرد: همچنین پیش بینی شده که تردد قطارهای مترو در بخشی از خط ۲ مترو تهران طی دو روز در ساعاتی خاص با سرعت کمتری صورت گیرد.

مدیر عامل شرکت مترو تهران و حومه در ادامه اظهار کرد: در حال حاضر ۱۵۰ کیلومتر خط مترو (۱۰۰ کیلومتر درون شهری، ۵۰ کیلومتر برون شهری) در دست ساخت و احداث است که در بخش درون شهری احداث خطوط ۳، ۶ و ۷ مترو تهران دنبال می‌شود.

وی افزود: در حال حاضر ۶ کیلومتر از خط ۶ مترو تهران با ۱۰ ایستگاه در دست ساخت قرار دارد که در صورت تامین اعتبارات مورد نیاز قادر خواهیم بود این بخش از خط را در ۶ ماهه نخست سال ۹۲ آماده بهره برداری کنیم. همچنین ۱۱ کیلومتر از تونل‌های خط ۷ مترو تهران حفر شده است که اگر اعتبارات لازم تامین شود می‌توانیم از این بخش از خط ۷ نیز در سال آینده بهره برداری کنیم.

آخرین وضعیت خط 3 مترو

درویش با تاکید بر اینکه احداث و تکمیل خط ۳ مترو تهران در اولویت اول توسعه شبکه مترو پایتخت قرار دارد گفت: خط ۳ مترو تهران در ۳ فاز به بهره برداری خواهد رسید که فاز نخست آن حدفاصل چهارراه ولیعصر (عج) تا خیابان شهید بهشتی به بهره برداری رسیده و فاز دوم پروژه حدفاصل چهارراه ولیعصر (عج) تا جاده ساوه نیز در دست احداث قرار دارد و امیدوارم بتوانیم تا اوایل سال آینده این بخش را نیز به بهره برداری برسانیم.

وی ادامه داد: بیش از ۱۰۰ جبهه کاری در خط ۳ مترو تهران وجود دارد و عملیات احداث این خط با سرعت در حال پیگیری است.

مدیر عامل شرکت مترو تهران در ادامه همچنین در خصوص تحقق فاینانس‌های خطوط مترو گفت: بخش اعظم کار‌ها برای تحقق فاینانس خط ۴ مترو صورت گرفته است و در واقع ۶ خان را پشت سر گذاشته‌ایم و امیدواریم خان هفتم را هم طی هفته آینده بتوانیم سپری کنیم و مشکلات باقی مانده نیز حل شود. چرا که با تحقق این اعتبارات می‌توانیم اقدامات گسترده‌ای را در راستای توسعه خطو مترو محقق کنیم.

وی با بیان اینکه اگر فاینانس‌های خطوط ۶، ۷ و ۳ مترو نیز محقق شود می‌توانیم طی ۳ سال کلیه خطوط در دست ساخت را تکمیل و به بهره برداری برسانیم گفت: مشکل مترو تهران امروز تنها تامین اعتبارات لازم است و در صورت تکمیل خطوط در دست ساخت می‌توانیم ظرفیت جابه جایی مسافر توسط مترو را در تهران به ۶ میلیون سفر در روز افزایش دهیم.

پروژه مترو شهرهای اقماری

درویش در خصوص خطوط مترو شهرهای اقماری نیز گفت: پروژه مترو پرند تاکنون بیش از ۶۰ درصد پیشرفت فیزکی داشته و دولت برای این پروژه تاکنون ۱۰۰ میلیارد پرداخت کرده که امیدواریم اعتبارات باقی مانده نیز به موقع پرداخت شود تا بتوانیم این خط را تا اوایل سال ۹۲ به بهره برداری برسانیم.

وی ادامه داد: در خصوص احداق مترو ورامین، پیشوا، پاکدشت و گرمسار نیز بررسی‌ها و کار کار‌شناسی صورت گرفته که در صورت تامین اعتبارات مورد نیاز می‌توانیم خطوط مترو این شهر‌ها را نیز در کوتاه‌ترین زمان ممکن محقق کنیم.

درویش با بیان اینکه نوسانات ارزی تاثیرات زیادی برروند ساخت و توسعه خطوط مترو داشته است گفت: به طور مثال فولادی که هر کیلو ۷۰۰ تومان خریداری می‌کردیم اکنون باید بیش از ۲ هزار تومان بخریم و در واقع تمامی اقلام مصرفی در ساخت و توسعه مترو حدود ۲ تا ۳ برابر افزایش قیمت داشته است.

مدیر عامل شرکت مترو تهران و حومه در خصوص پله برقی ایستگاه‌های جدید نیز گفت: در تلاشیم که پله برقی ایستگاه‌های خط ۴ مترو تهران را تا پایان سال به طور کامل به پله برقی مجهز کنیم که در این راستا قرار داد‌های لازم منعقد شده و پله برقی‌ها در حال حمل به کشورمان هستند.

کد خبر 199539
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز