چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۳۸۶ - ۱۶:۴۱
۰ نفر

گروه سیاسی: مهم‌ترین اخباری که چهارشنبه 29 فروردین بر روی خروجی خبرگزاری‌های داخلی در مورد فعالیت احزاب قرار گرفت، بحث تلاش‌های سازمان یافته گروه‌های سیاسی در دو جناح اصلاح‌طلب و اصولگرا برای انتخابات مجلس هشتم بود.

اکثر خبرهای از اردوگاه اصولگرایان حکایت از نزدیکی طیف‌های مختلف این جناح به یکدیگر و از اردوگاه اصلاح‌طلبان تکذیب خبرهایی بود که طی چند روز گذشته درمورد اتحاد حول سه شخصیت سیاسی مشهور مخابره شده بود.

نشست احمدی نژاد، عسگراولادی و باهنر

مهمترین خبری که روز چهارشنبه باشگاه خبرنگاران جوان منتشر کرد خبر دیدار باهنر و عسگراولادی با احمدی نژاد بود.

عسگراولادی در حال حاضر به شخصیتی برای حل مشکلات سیاسی در میان جناحها تبدیل شده‌است.

وی چندی پیش با تلاش‌های خود مشکل اختلافات درونی خانه احزاب را حل کرد و خبر دیدارش با احمدی نژاد نیز این گمانه را تقویت می‌کند که زمینه برای حل اختلاف نظر طیف‌های اصولگرا در حال فراهم شدن است و عسگراولادی انجام این مهم را برعهده گرفته است.

به گفته کمال سجادی سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری، احمدی‌نژاد با تعدادی از شخصیت‌های سیاسی که عسگراولادی و باهنر هم در میانشان بودند، دیدار داشته و دارند و این دیدارها در جهت وحدت اصولگرایان و اتحاد ملی صورت گرفته و می‌گیرد.

وی در مورد موضوعات عنوان شده در این جلسات و دیگر افراد شرکت کننده ابراز بی‌اطلاعی کرد. دفتر سیاسی جمعیت وفاداران انقلاب اسلامی هم اعلام کرد که کمیته تعامل با اصولگرایان را تشکیل می‌دهد.

زارعی عضو شورای سردبیری کیهان نیز معتقد است که اصولگرایان در انتخابات آینده مجلس با طیف‌های مختلف حضور پیدا خواهند کرد و رقابت‌ انتخاباتی عمدتاً حول محور کاندیداهای اصولگرا  شکل خواهد گرفت.

دبیرکل جامعه زینب هم گفت: اصولگرایان با انسجام و هماهنگی کامل در انتخابات مجلس هشتم شرکت خواهند کرد.

مریم بهروزی دبیرکل جامعه زینب گفت:  اصولگرایان برنامه‌های گسترده‌ای برای ائتلاف و هماهنگی دارند و با هماهنگی و انسجام وارد عرصه انتخابات خواهند شد.

وی اظهار داشت: مهدوی کنی، حداد عادل و احمدی‌نژاد و دیگر بزرگان، شخصیت‌های مورد قبول اصولگرایان هستند ولی هنوز تصمیم شفاهی مبنی بر محوریت هیچ کس از شخصیت‌ها گرفته نشده است.

دبیرکل جامعه زینب گفت: اصولگرایان به چهار گروه تقسیم می‌شوند: ائتلاف نمایندگان اصولگرا در مجلس، ائتلاف شوراها، ائتلاف احزاب اصولگرا و ائتلاف زنان اصولگرا که لیدرهای این ائتلافها تصمیم نهایی را برای هماهنگی اتخاذ خواهند کرد.

ما جلسات مشترک نداشتیم

در برابر طیف اصولگرایان، اصلاح‌طلبان خبرهای روزهای اخیر در مورد نشست‌های سیاسی مشترک برای ایجاد ائتلاف میان خود را تکذیب کردند.

محمد عطریانفر عضو شورای مرکزی کارگزاران به باشگاه خبرنگاران گفت: از ابتدای روی کار آمدن دولت نهم تا به امروز هیچ اقدام جدی و عملیاتی در جبهه اصلاحات صورت نگرفته است و همه خبرها در مورد نشست‌های گروههای اصلاح طلب در حد حرف است. حدود دو ماه است که از این دیدارها و ملاقات‌ها صحبت می‌شود اما کار جدی و عملی صورت نمی‌گیرد.

منتجب‌نیا قائم مقام دبیرکل حزب اعتماد ملی هم خبر تشکیل شورای برنامه‌ریزی اصلاح طلبان برای انتخابات مجلس هشتم را تکذیب کرد و گفت: در میان اصلاح‌طلبان تنها حزب اعتماد ملی اقدام به تشکیل شورای سیاستگذاری و برنامه‌ریزی انتخابات کرده‌است.

اما شهربانو امانی رئیس دوره‌ای شورای هماهنگی جبهه‌ اصلاحات به ایسنا گفت: از هر عاملی که به تشکیل ائتلاف بین اصلاح‌طلبان کمک کند استقبال می‌کنم. تمام تلاش ما در رسیدن به یک لیست ائتلافی حداکثری خواهد بود.

محمد هاشمی عضو شورای مرکزی کارگزاران هم، هاشمی رفسنجانی را یک شخصیت فراجناحی معرفی کرد و گفت: «هاشمی از ابتدای انقلاب متعلق به هیچ جناح و گروهی نبوده و نیست. ایشان همیشه فراجناحی عمل کرده و تصمیماتش در جهت مصلحت نظام بوده است.»

هاشمی در ادامه ضمن اظهار بی‌اطلاعی از دیدار گروهی از نمایندگان اقلیت مجلس شورای اسلامی با هاشمی رفسنجانی افزود: از این دیدار مطلع نیستم و تنها از طریق یکی از نمایندگان اقلیت مجلس مطلع شدم که برخی از نمایندگان با خاتمی و کروبی دیدار کردند.

کد خبر 19952

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز