همشهری‌آنلاین: استفاده از فناوری به مردم امکان می‌دهد تا در مدت زمان کمتر، بازدهی بیشتری داشته باشند.

اینترنت

 با این وجود عده‌ی بسیاری از کارفرمایان نسبت به هدر رفتن ساعاتی از وقت روزانه‌ کارکنانشان در اثر نوشتن پست الکترونیکی - چه شخصی و چه کاری - یا بازی با رایانه، معترض هستند.

به گزارش ایسنا، بر اساس گزارش‌های منتشر شده در برخی کشورها، با وجود بروز نگرانی‌ها نسبت به تاثیر منفی وب بر بازدهی، برخی از شرکت‌ها ارتباطات اینترنتی نیروهای کاری خود را کنترل می‌کنند، همچنین بخشی از شرکت‌ها سایت‌های بخصوصی را مسدود می‌کنند که این آماررو به رشد است.

به اعتقاد برخی کارشناسان در واقع اینترنت با تمام مزایای قابل توجهی که دارد، برای محیط‌های کاری دارای برخی جنبه‌های منفی نیز است که موجب کاهش میزان بازدهی افراد می‌شود. اما چطور مدیران می‌توانند به کارکنان خود کمک ‌کنند تا از این فناوری به نحو موثرتر استفاده کنند؟

ریلی - کارشناس مسائل اینترنت - در این‌باره معتقد است: کارفرمایان باید به نیروهای کاری خود قدرتی بدهند که آن‌ها بتوانند موضوعات مهم را از موضوعات فوری جدا سازند. به عبارت دیگر، شرکت‌ها روزانه سیل عظیمی‌ پست الکترونیکی دریافت می‌کنند و برای آن‌که از مدت زمانی که در اختیارشان است، بیشترین بهره را ببرند،‌ به‌اجبار، باید پست‌های الکترونیکی را که از درجه‌ی اهمیت بالاتری برخوردارند، بررسی کرده و به آن‌ها پاسخ دهند.

وی افزود: کارفرمایان، باید نیروهای کاری خود را توجیه کنند که اطلاعات مورد نظر خویش را در کدام سایت جست‌وجو کنند. وقتی که امکان کسب اطلاعات درباره‌ی موضوعی با ملاحظه‌ی سه سایت میسر می‌شود، چه لزومی ‌دارد که به شش سایت مراجعه شود؟

به‌اعتقاد وی، کارفرمایان می‌توانند قوانین و محدودیت‌هایی را برای زیردستان خود تعیین کنند. بعضی شرکت‌ها اجازه‌ی بهره‌وری شخصی بسیار کمی ‌از امکانات شرکت خود را به کارکنانشان می‌دهند.

او افزود: اما تصور می‌کنم مدیران به‌جای ایجاد چنین محدودیت‌هایی باید خواسته‌های خود را تشریح کنند؛ چراکه در صورت وجود محدودیت‌ها برای کارکنان، آن‌ها سعی می‌کنند به طریقی از بند این حصارها و محدودیت‌ها رهایی پیدا کنند، اما هنگامی‌ که خواسته‌های کارفرما تعیین شده باشند،‌ نیروی کاری موظف به انجام آن خواهد بود و به این ترتیب استفاده از فناوری بازدهی را کاهش نداده و موجب پیشرفت شرکت‌ها خواهد شد.

کد خبر 199477
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز