همشهری آنلاین: احمدی نژاد با بیان اینکه از رهبری معظم انقلاب که جلسات مشترک دولت و مجلس را برگزار کردند و تاکید فرمودند که هدفمندی یارانه‌ها اجرا شود و به مردم نیز کمک جبرانی ارائه گردد، صمیمانه تشکر می‌کنم، گفت: تا اواخر بهمن و حداکتر نیمه اول اسفند کمک جبرانی به مردم ارائه می‌شود.

به گزارش ایسنا، محمود احمدی نژاد عصر امروز (یکشنبه 8 بهمن ) در جلسه هیات وزیران با اشاره به این که جلسات اخیر دولت و مجلس برای تفاهم در بخش‌های اقتصادی بوده است، اظهار داشت: رهبری معظم انقلاب تاکید داشته‌اند که روی کارهای بزرگ و اساسی کشور تفاهم شود از این روی این جلسات تشکیل گردید و از ایشان صمیمانه تشکر می‌کنم.

رئیس‌جمهور با بیان این‌که در این جلسات دو موضوع در 8 جلسه بسیار فشرده مورد بحث و بررسی قرار گرفته‌است، خاطرنشان کرد: بخش عمده‌ای از وقت این جلسات به موضوع هدفمندی یارانه ها اختصاص داشت و در این خصوص گزینه‌های مختلفی که باید در بودجه سال آینده و بخش اجرا پیش‌بینی می‌شد، مورد بررسی نظر قرار گرفت.

احمدی‌نژاد با تاکید بر این‌که هدفمندی از طرح‌های بسیار موفق بوده است، گفت: متاسفانه در طول برگزاری جلسات مشترک دولت و مجلس، رسانه‌های مختلف علیه طرح هدفمندی، مطالبی را با استناد به حرف‌های غیرواقع مطرح کردند در حالی که نوسانات ارزی اخیر، هیچ ارتباطی به هدفمندی یارانه‌ها ندارد.

احمدی‌نژاد خاطرنشان کرد: در جلسات دولت و مجلس گام‌هایی به جلو برداشته شد و امیدوارم تفاهم نهایی صورت گرفته و بتوانیم طرح هدفمندی را به نفع مردم و اقتصاد کشور اجرا کنیم.

رئیس‌جمهور موضوع دیگری که در جلسات مشترک دولت و مجلس مورد بررسی قرار گرفت را نوسانات ارزی و نوسان قیمت‌ها برشمرد و گفت: با نوسانات ارزی و قیمت‌ها بخش بزرگی از مردم تحت فشار قرار گرفتند و این خارج از اراده دولت بوده است و دولت مصمم است تا حدالامکان این مسئله جبران شود.

وی افزود: در این جلسات مقرر شد متناسب با شرایط و تورم و فشارهایی که به مردم آمده به مردم کمک شود و بر روی اصل این موضوع، تفاهم صورت گرفته و اقدامات اجرایی آن در حال تنظیم است.

رئیس‌جمهور با بیان این‌که کمکی که قرار است به مردم ارائه شود، نسبتا خوب است و می‌تواند نواقص حداقل 7 دهک جامعه را در سال جاری جبران کند، اظهار امیدواری کرد که اواخر بهمن و حداکثر نیمه اول اسفند کمک جبرانی به مردم ارائه شود تا بخشی از فشارهای وارد شده به آنان جبران گردد.

رئیس جمهور به همه کسانی که قصد دارند در این موضوع اظهارنظر کنند، توصیه کرد؛ بی‌جهت اعداد و ارقام غیرواقع در جامعه منتشر نکنند.

احمدی‌نژاد همچنین به تعزیرات و سازمان‌های نظارتی توصیه کرد: به طور جدی در موضوع کنترل قیمت‌ها و بازار وارد شده و اجازه ندهند عده‌ای به بهانه‌های مختلف، قیمت‌ها را افزایش دهند.

کد خبر 199257
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز