همشهری آنلاین: تهران- رییس جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر این که مسلمانان باید اهداف و ماموریت مشخصی برای رسیدن به وحدت داشته باشند، گفت: پایان دادن به ماجرای صهیونیسم باید از اهداف رسیدن به وحدت باشد.

احمدی نژاد

به گزارش ایرنا، ˈمحمود احمدی نژادˈ در بیست و ششمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی در محل سالن اجلاس سران در تهران، افزود: وحدت باید علیه شیطان و شیطانیان و زورگویان عالم باشد و در شرایطی که صهیونیست‌های فاسد، بی فرهنگ و آدمکش اشغالگری می‌کنند و مردم مظلوم را به قتل می‌رسانند، نباید دست روی دست گذاشته و نگاه کنیم.

احمدی نژاد، توحید، عدالت و عشق به انسان‌ها را از دیگر اهداف مهم رسیدن به وحدت دانست و گفت: وحدت خالی از توحید، عدالت و عشق به انسان‌ها مفهوم ندارد.

وی با تاکید بر این که یکی از نیازهای متحد شدن، داشتن وحدت در رهبری است گفت: ممکن نیست که بدون داشتن رهبری واحد، وحدت واقعی بین انسان‌ها شکل بگیرد.

رییس جمهوری خاطرنشان کرد: اگر همه بخواهند به دنبال ایجاد وحدت باشند لزوما باید از یک رهبر واحد پیروی کنند و آن رهبر واحد کسی جز پیامبر اکرم (ص) و انسان کامل نیست.

احمدی نژاد با انتقاد از وجود تفرقه‌ها و اختلافات میان مسلمانان، گفت: تمام این اختلافات و تفرقه‌ها به خاطر این است که فهم و درک ما از قرآن و پیامبر ناقص است و امروز نیازمند کسی هستیم که از جنس پیامبر باشد تا بتواند رهبری واحد را برای ایجاد وحدت بین همه انسان‌ها برعهده بگیرد.

وی با تاکید بر ضرورت چنگ زدن همه انسان‌ها به ریسمان الهی، گفت: ریسمان الهی یا همان حب الله همان کسی است که یک دست او در زمین در دست انسان‌ها و دست دیگرش در دست خداوند باشد و انسانی کامل، خالی از نقص و معصوم باشد.

رییس جمهوری با انتقاد از برخی افراد که معتقدند سخن گفتن از موعود موجب تفرقه می‌شود، گفت: برخی به من می‌گویند که از موعود سخن نگویم زیرا این سخنان موجب تفرقه است.

احمدی نژاد با بیان این پرسش که چگونه می‌شود راه پیامبر موجب تفرقه باشد؟، اظهارداشت: این مرزبندی‌ها و فاصله‌ها موجب اختلاف و تفرقه بین انسان‌ها می‌شود و امری شیطانی است.

وی با تاکید بر این که سخن گفتن از موعود، سخن از وحدت و متعلق به همه است، گفت: برخی به گونه‌ای از موعود سخن می‌گویند که گویا منتظر هستند تا موعود بیاید و دست آنها را بگیرد تا آنها را به آقا بالاسر دنیا تبدیل کند در حالی که این گونه نیست و موعود متعلق به همه انسان‌ها است و همه انسان‌های روی زمین را فارغ از دین، مذهب، رنگ و نژاد دوست دارد.

رییس جمهوری با بیان این که برای رسیدن به وحدت باید یک هدف و ماموریت تعریف کنیم، گفت: این ماموریت و هدف باید حول محور انسان کامل تعریف شود.

احمدی نژاد در ادامه گفت: نخستین هدف از رسیدن به وحدت استقرار توحید در سراسر جهان است و همه پیامبران دعوت به توحید و یگانه پرستی را در اولویت ماموریت خود داشتند.

رییس جمهوری از عدالت به عنوان یکی دیگر از اهداف برای رسیدن به وحدت یاد کرد و گفت: تا زمانی که عدالت محقق نشود فرصتی برای رسیدن به سعادت نخواهد بود.

احمدی نژاد افزود: خیلی‌ها در تاریخ موضوع عدالت را سرلوحه کار خود معرفی کردند و به عنوان مثال مارکسیست‌ها و کمونیست‌ها با شعار عدالت روی کار آمدند اما باید توجه داشت که عدالت جز در سایه توحید نمی‌تواند سعادت انسان را تامین کند.

رییس جمهوری‌باانتقاد از نظام اقتصادی امروز حاکم بر جهان،گفت: نظام اقتصادی حاکم بر جهان به گونه‌ای عمل می‌کند که درحال منتقل کردن ثروت ملت‌ها به جیب برخی قدرت‌ها است.

احمدی نژاد با اشاره به کسر بودجه یک هزار و 600 میلیارد دلاری آمریکا، گفت: آمریکا برای جبران این کسری بودجه تکه کاغذی را به نام دلار چاپ کرده است و با هزینه کردن فقط پنج سنت برای چاپ یک اسکناس دلار، آن را در دنیا منتشر می‌کند و همین موضوع باعث تشدید فقر در جهان می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش عشق ورزیدن به انسان‌ها را یکی دیگر از اهداف ضروری برای رسیدن به وحدت برشمرد و گفت: توحید خواهی و عدالت خواهی تنها در سایه عشق به انسان‌ها تجلی می‌یابد.

احمدی نژاد، توحید، عدالت و عشق به انسان‌ها را محوری‌ترین اهداف رسیدن به وحدت برشمرد و گفت: حوزه استقرار این اهداف تنها به یک جامعه یا کشور خاص محدود نمی‌شود بلکه باید در سراسر جهان استقرار یابد.

وی گفت: وحدت مسلمانان نباید با هدف ایجاد یک بلوک در برابر بلوک دیگر صورت گیرد چرا که خداوند پیامبر را برای همه انسان‌ها، اقوام، مذاهب و ادیان فرستاده است.

رئیس جمهوری تاکید کرد: ما باید اهداف ماموریت خود را جهانی تعریف کنیم وگرنه وحدت امکانپذیر نیست و شکست حتمی است.

احمدی نژاد در ادامه با بیان این که دشمنان بشریت که ادعای مدیریت جهان را دارند مدعی هستند، می‌خواهند آزادی و دمکراسی را برای تمام جهان بیاورند، گفت: در چنین شرایطی ما نباید فقط بگوییم که خواستار آزادی مسلمانان هستیم بلکه باید بگوییم، می‌خواهیم همه ملت‌های جهان را از بندها رها کنیم و ملت آمریکا از سلطه صهیونیست‌ها آزاد شوند.

کد خبر 199232
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز