همشهری آنلاین: دبیر سی و یکمین جشنواره بین المللی فیلم فجر از حضور 40 خریدار بزرگ بین المللی فیلم در بازار فیلم ایران این رویداد سینمایی خبر داد.

جشنواره فیلم

به گزارش ایرنا، محمدرضا عباسیان در دومین نشست خبری سی و یکمین جشنواره فیلم فجر با تسلیت درگذشت مسعود بهنام صداگذار فقید سینمای ایران، افزود: افتتاحیه جشنواره فیلم فجر روز چهارشنبه 11 بهمن ماه در تالار وحدت برگزار خواهد شد و از 12 بهمن ماه نیز در 12 سینمای مردمی در تهران و مرکز همایش های برج میلاد، شاهد نمایش عمومی فیلم های جشنواره امسال خواهیم بود.

وی همچنین از اکران جشنواره فیلم فجر در 10 مرکز استان و سایت های هسته ای (برای مهندسان هسته ای کشور) خبر داد.

به گفته عباسیان، 15 فیلم در بخش نگاه نو، 25 فیلم در بخش مسابقه سینمای ایران و 9 فیلم نیز در بخش خارج از مسابقه جشنواره فیلم فجر به نمایش در می‌آیند.

دبیر سی ویکمین فیلم فجر همچنین از حضور 193 میهمان بین المللی و 40 میهمان خارجی در کنفرانس هالیوودیسم خبر داد و یادآورد شد: سه هیات عالی رتبه سینمایی از چین، لهستان و روسیه در جشنواره امسال حضور خواهند داشت.

عباسیان از حضور 110 شرکت پخش فیلم در بخش بازار جشنواره فیلم فجر خبر داد و افزود: 70 شرکت در این بازار غرفه و اغلب این شرکت ها در عرصه بین الملل حضور فعال دارند.

وی همچنین از حضور 40 خریدار بین المللی در بازار فیلم فجر خبر داد و ابراز امیدواری کرد این رویداد، محملی مناسب برای حضور بین المللی سینمای ایران باشد.

عباسیان ادامه داد: در بخش تجلی اراده ملی جشنواره فیلم فجر در دوره سی ویکم، شاهد افزایش همکاری و مشارکت نهادهای مختلف بودیم که در این بین 44 نهاد با انتخاب 180 داور آثار منتخب خود را معرفی خواهند کرد.

این در حالی است که میانگین حضور نهادهای مختلف در بخش تجلی اراده ملی در سال های اخیر 18 تا 25 عدد بوده است.

دبیر جشنواره فیلم فجر افزود: مراسم اختتامیه بخش بین الملل جشنواره فیلم فجر 16 بهمن ماه در تالار وحدت و اختتامیه بخش سینمای ایران نیز (سودای سیمرغ) 22 بهمن ماه در مرکز همایش های برج میلاد خواهد بود.

عباسیان پس از انتقاد برخی خبرنگاران درباره زمانبندی فشرده نمایش فیلم ها در برج میلاد تاکید کرد، پس از بررسی مجدد این زمانبندی در صورت امکان، تصمیم مبسوطی در این زمینه اتخاذ خواهد شد.

 

کد خبر 199218

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز