دبیر ستاد حوادث غیرمترقبه آذربایجان شرقی با بیان اینکه زلزله ورزقان و اهر 10 مصدوم برجای گذاشت، گفت: در این خصوص یک نفر به بیمارستان شهدای تبریز انتقال یافت.

به گزارش فارس، خلیل ساعی دبیر ستاد حوادث غیرمترقبه آذربایجان شرقی گفت: زلزله شامگاه امروز ورزقان و اهر به محوریت ورزقان، تاکنون هیچگونه خسارتی را در پی نداشته است.

 

وی ادامه داد: این حادثه  10 مصدوم داشت که این مصدومان به صورت سرپایی در مراکز بهداشتی مداوا شدند.

ساعی خاطرنشان کرد: هفت نفر از مصدومان مربوط به شهسوار از توابع شهرستان هریس بودند.

وی با اشاره به اینکه این زلزله در شهرستانهای ورزقان، اهر و هریس به ثبت رسیده است، گفت: این زلزله در تبریز نیز احساس شده که در این شهر بدون خسارت بوده است.

فرماندار ورزقان نیز در این خصوص گفت: این زلزله در 20 کیلومتری ورزقان و 22 کیلومتری اهر و  29 کیلومتری هریس احساس شده است.

محرم فروغی با تأکید بر اینکه زلزله 4.8 ریشتری امشب هیچ گونه خسارتی به دنبال نداشته است، گفت: سه نفر مصدوم که در شرایط استرس ناشی از زلزله بوده، تنها موارد اعلامی در این حادثه بوده است.

فرماندار شهرستان اهر نیز از وارد آمدن خسارت‌های جزئی به برخی منازل در مناطق شهری و روستاهای این شهرستان خبر داد و گفت: در اینگونه زمین لرزه، ساختمان‌ها موجب ترک می‌شوند.

وی افزود: دو نفر از اهالی شهر اهر که به دلیل ترس از زلزله در حال خروج از منازلشان بودند، از برخی نواحی بدن خود آسیب‌هایی دیده بودند که با حضور نیروهای امدادرسان تحت مداوا قرار گرفتند.

براساس گزارش رسیده از درمانگاه ورزقان بعد از زلزله، 9 نفر به این درمانگاه مراجعه کرده‌اند که شش نفر آنها دچار فشار عصبی و ترس شده بودند و سه نفر دیگر نیز هنگام فرار دچار آسیب شده بودند که یک نفر‌ از مصدومان به دلیل داشتن مشکل و آسیب از ناحیه دست به بیمارستان شهدای تبریز انتقال یافت.

21 مرداد امسال زلزله 6.2 و 6 ریشتری به ترتیب اهر و ورزقان را لرزاند که موجب خسارات فراوان به منطقه ارسباران شد. بعد از این زمین لرزه‌ها بیش از سه هزار پس لرزه نیز به ثبت رسید.

 

ثبت 22 پس لرزه در «اهر»، «ورزقان» و «بخشایش»

 

دبیر ستاد حوادث غیرمترقبه آذربایجان ‌شرقی گفت: زلزله شامگاه امروز «اهر» و «ورزقان» تا این لحظه 22 پس لرزه داشته است.

خلیل ساعی اظهار داشت: به دنبال زلزله 4.8 ریشتری شامگاه امروز تا این لحظه 22 پس لرزه در این مناطق رخ داده است.

وی ادامه داد: این زمین لرزه‌ها در شهرهای «اهر»، «ورزقان» و «بخشایش» رخ داده است.

ساعی خاطرنشان کرد: در شهرستان اهر در این مدت 12 پس لرزه رخ داده که بیشترین آن 3.2 و کمترین آن 1.4 بوده است.

وی اضافه کرد: در شهرستان ورزقان بعد از ساعت 18.40 که زمین لرزه اصلی به وقوع پیوست، 8 زمین لرزه به وقوع پیوسته که کمترین آن 1.3  و بیشترین آن 1.7 بوده است.

دبیر ستاد حوادث غیرمترقبه آذربایجان شرقی عنوان کرد: در این مدت همچنین دو زمین لرزه در «بخشایش» شهرستان هریس به وقوع پیوسته که بیشترین آن 1.6 و کمترین آن 1.2 بوده است.

 

کد خبر 199189

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز